
Η αναδιάταξη των θαλάσσιων ροών πετρελαίου ευνόησε τόσο την αγορά μαύρου χρυσού όσο και εκείνη των δεξαμενόπλοιων, οι οποίες κατέγραψαν ανάκαμψη εντός του έτους, παρά τη νωχελικότητα στην Κίνα, κινητήρια δύναμη της αγοράς.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει πρόσφατη έκθεση της Banchero Costa, την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2022, ο συνολικός όγκος πετρελαίου που φορτώθηκε σε δεξαμενόπλοια αυξήθηκε κατά 8,6% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε στους 1,87 δισ. τόνους. Όμως, παρέμεινε κάτω από τα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου του 2019 (1,93 δισ. τόνοι).
Σημαντική άνοδος κατεγράφη στις εξαγωγές των χωρών του Αραβικού Κόλπου, ειδικά στη Σαουδική Αραβία, όπου οι θαλάσσιες εξαγωγές πετρελαίου ξεπέρασαν τα προ-πανδημικά επίπεδα. Οι εξαγωγές της Ρωσίας κατέγραψαν επίσης άνοδο και ανήλθαν περίπου σε ίδια επίπεδα με εκείνα προ της πανδημίας. Εκτός αυτού, σημαντική άνοδο κατέγραψαν οι θαλάσσιες εξαγωγές των ΗΠΑ, κατά 24,2% σε ετήσια βάση, και διαμορφώθηκαν στους 149,2 εκατ. τόνους. Ωστόσο, οι θαλάσσιες εξαγωγές από τη Δυτική Αφρική αλλά και τις χώρες της Βόρειας Θάλασσας εμφανίστηκαν μειωμένες σε ετήσια βάση.
Στο μέτωπο των εισαγωγών, Ινδία και Κίνα μονοπώλησαν το ενδιαφέρον, κυρίως λόγω της προτίμησής τους στο ρωσικό πετρέλαιο. Όπως σημειώνει η Banchero Costa, οι θαλάσσιες εισαγωγές της Ινδίας αυξήθηκαν κατά 11,6% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκαν στους 203,9 εκατ. τόνους. Σημαντική άνοδος σημειώθηκε και στις θαλάσσιες εισαγωγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης (12,5%) με την ΕΕ να αναδεικνύεται σε πρώτη χώρα παγκοσμίως με συνολικές θαλάσσιες εισαγωγές 411,9 εκατ. τόνων την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου.
Αντιθέτως, οι θαλάσσιες εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας εμφανίστηκαν μειωμένες σε ετήσια βάση, απόρροια κυρίως της αβεβαιότητας που επικρατούσε αναφορικά με την οικονομία της Κίνας λόγω της σκληρής πολιτικής που ακολουθούσε ενάντια στην πανδημία.
Στο πλαίσιο αυτό, το γεγονός ότι η Κίνα φαίνεται να έχει αλλάξει σελίδα στο συγκεκριμένο ζήτημα προκαλεί μετριασμένη αισιοδοξία για την αγορά δεξαμενόπλοιων, και δη για τα μεγαλύτερα μεγέθη. Εφόσον η παγκόσμια οικονομία ξεφύγει της τροχιάς ύφεσης στην οποία αναλυτές εκτιμούν πως κινείται, τα VLCCs θα επωφεληθούν σημαντικά από την άνοδο των θαλάσσιων εισαγωγών πετρελαίου της Κίνας. Άλλωστε, πάνω από 80% του όγκου πετρελαίου που μεταφέρεται διά θαλάσσης στην Κίνα μεταφέρεται μέσων VLCCs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε πρόσφατα ένα κρίσιμο μέτρο για την ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας και της προστασίας του περιβάλλοντος γύρω από τις ακτές της…
Με μια φαντασμαγορική τελετή γιόρτασε πρόσφατα η Disney Cruise Line την καθέλκυση του «Disney Adventure», σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την κατασκευή του νεότευκτου κρουαζιερόπλοιου.…
Σε σχετικά θετικό μομέντουμ κυμαίνεται η ναυλαγορά των LPG carriers, και δη εκείνη των Very Large Gas Carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της…
To «MSC DILETTA», ULCS Megamax με μεταφορική ικανότητα 23.782 TEUs, αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο containership που έδεσε σε λιμάνι της Δυτικής Αφρικής και συγκεκριμένα…
Την έναρξη της φετινής καλοκαιρινής σεζόν της στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο γιόρτασε η MSC Cruises, με μια ειδική εκδήλωση για την κοινότητα…
Τεράστια έκρηξη, την οποία πιθανόν προκάλεσε ανάφλεξη χημικών υλικών, σκότωσε τουλάχιστον 18 ανθρώπους και τραυμάτισε περισσότερους από 700, χθες Σάββατο, στο μεγαλύτερο λιμάνι του…
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ