
Ο ιαπωνικός νηογνώμονας ClassNK εξέδωσε Έγκριση επί της Αρχής (AiP) για μια ηλεκτρογεννήτρια διπλού καυσίμου κατανάλωσης αερίου υδρογόνου καθώς και για τα σχετικά συστήματα που αφορούν ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, χωρητικότητας 160.000 κ.μ., το οποίο έχει αναπτύξει η Kawasaki Heavy Industries Ltd. (KHI).
Καθώς το υδρογόνο αναμένεται να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον ως πηγή καθαρής ενέργειας, η οποία μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη της απανθρακοποίησης, ο ClassNK εργάζεται πάνω στην ανάπτυξη των απαραίτητων προτύπων και πιστοποιήσεων που μπορούν να συμβάλουν στη θαλάσσια μεταφορά του υδρογόνου αλλά και στη χρήση του ως ναυτιλιακού καυσίμου. Όσον αφορά το πρωτοποριακό πλοίο μεταφοράς υδρογόνου το οποίο ανέπτυξε η KHI, ο ClassNK έχει μέχρι σήμερα εκδώσει Εγκρίσεις επί της Αρχής (AiP) για το σύστημα περιορισμού φορτίου (CCS), τα συστήματα διαχείρισης φορτίου (CHS) καθώς και για τους λέβητες διπλού καυσίμου του πλοίου, οι οποίοι θα μπορούν να καταναλώνουν το εξατμιζόμενο υδρογόνο ως καύσιμο.
Σύμφωνα με την KHI, η ηλεκτρογεννήτρια διπλού καυσίμου που ανέπτυξε παρέχει την ευελιξία εναλλαγής μεταξύ καυσίμου υδρογόνου και πετρελαίου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα καύσης του υδρογόνου που εξατμίζεται από τις δεξαμενές φορτίου του πλοίου για την παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας που χρειάζεται το πλοίο, κάτι που αναμένεται να μειώσει σημαντικά τις παραγόμενες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου του δεξαμενόπλοιου.
Ο νηογνώμονας θα συνεχίσει να συμμετέχει ενεργά σε πρωτοβουλίες που στοχεύουν στην επίτευξη της απανθρακοποίησης, αξιοποιώντας τις γνώσεις που αποκομίζει μέσω των συνεργασιών που συνάπτει με πρωτοπόρους του κλάδου για τη δημιουργία νέων κανονισμών και κατευθυντήριων γραμμών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε πακέτο 500 εκατομμυρίων ευρώ για την προώθηση της ευρωπαϊκής επιστημονικής έρευνας. «Ο ρόλος της…
Ισχυρό comeback έκαναν οι παραγγελίες πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης τον Απρίλιο, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της πλατφόρμας Alternative Fuels Insight (AFI) του DNV. Συγκεκριμένα,…
Στην υπογραφή μιας σημαντικής συμφωνίας με «φόντο» το μεγαλεπήβολο έργο «Louisiana LNG» προχώρησαν πρόσφατα οι ενεργειακοί κολοσσοί Woodside και BP. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση…
Ο όμιλος Wärtsilä παρουσίασε την τεχνολογία NextDF για έναν τρίτο κινητήρα, τον κινητήρα διπλού καυσίμου Wärtsilä 46TS-DF. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, κατά τη λειτουργία…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαίος πάροχος λύσεων αυτοματισμού για τη ναυτιλιακή και βιομηχανική αγορά, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά τη στρατηγική της…
Σε μια κίνηση με έντονες γεωπολιτικές και οικονομικές προεκτάσεις προέβη πρόσφατα το Πεκίνο, με στόχο να αμβλύνει το εμπορικό χάσμα με την Ουάσιγκτον, το…
Η μέση ηλικία των bulk carriers έχει αυξηθεί τα τελευταία έτη, εξέλιξη της οποίας τα αίτια εντοπίζονται στις κινήσεις των πλοιοκτητών ακόμα και πριν…
Οι τιμές του πετρελαίου σημείωσαν και πάλι σήμερα πτώση, άνω του 3%, μετά την ανακοίνωση από τον ΟPEC+ μιας επιτάχυνσης της παραγωγής για τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ