Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των ναυτιλιακών καυσίμων στο κάδρο του ETS

Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των ναυτιλιακών καυσίμων στο κάδρο του ETS

92
Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των ναυτιλιακών καυσίμων στο κάδρο του ETS

To συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα της αλυσίδας αξίας των θαλάσσιων μεταφορών ‒από την παραγωγή καυσίμων έως την πρόωση των πλοίων– θα πρέπει να ληφθεί υπόψη στο EU ETS.

Tο παραπάνω αναφέρουν εφοπλιστικές οργανώσεις, οργανισμοί της ναυτιλίας και παραγωγοί ενέργειας σε κοινή τους επιστολή προς την ΕΕ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προτείνει την ένταξη της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (ETS) της ΕΕ από το 2023 και οι λεπτομέρειες του κανονισμού βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση.

Οι υπογράφοντες την επιστολή ‒και συγκεκριμένα η Ένωση Δανών Εφοπλιστών, η Ένωση Ολλανδών Εφοπλιστών, η Ένωση Σουηδών Εφοπλιστών, το Methanol Institute, η Renewable Hydrogen Coalition και το World Shipping Council‒ υπογραμμίζουν την ανάγκη να δοθεί επίσης έμφαση στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα των νέων ναυτιλιακών καυσίμων. Στόχος είναι να εκκινήσουν οι ζωτικής σημασίας επενδύσεις προς την επίτευξη της Συμφωνίας του Παρισιού και της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ.

«Για την υποστήριξη της μετάβασης της ναυτιλίας σε ναυτιλιακά καύσιμα παραγόμενα από ανανεώσιμες πηγές, το EU ETS πρέπει λάβει υπόψη τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου των καυσίμων σε όλο τον κύκλο ζωής τους. Ανησυχούμε ότι το ETS ακούσια ευνοεί τα λεγόμενα “καφέ καύσιμα” από την παραγωγή ορυκτών, που αυξάνουν τις εκπομπές GHG», τονίζει ο Jim Corbett, Environmental Director for Europe του World Shipping Council.

«Τα καύσιμα θα πρέπει να αξιολογούνται με βάση τον κύκλο ζωής τους, από τη λεγόμενη οπτική Well-to-Wake, η οποία λαμβάνει υπόψη το περιβαλλοντικό αποτύπωμα από την εξόρυξη, τη διύλιση και την καύση του καυσίμου στον κινητήρα του πλοίου», σημειώνει στο ίδιο πλαίσιο η Maria Skipper Schwenn, διευθύντρια του Κλίματος, Περιβάλλοντος και Ασφάλειας στην Ένωση Δανών Εφοπλιστών.

Με άλλα λόγια, προκειμένου το ETS να προωθήσει τη χρήση πράσινων ναυτιλιακών καυσίμων, είναι απαραίτητος ο διαχωρισμός των ορυκτών καυσίμων από τα πράσινα μέσω ενός μηχανισμού επιβράβευσης των καυσίμων με το χαμηλότερο αποτύπωμα για το κλίμα.

Φωτό: Nic Bothma/AΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.