
Οι κρίσιμες ημερομηνίες για το μέλλον της αγοράς πετρελαίου πλησιάζουν, με τις κυρώσεις ενάντια στη Μόσχα να χαράσσουν ρότα προς ακόμα εντονότερες αλλαγές στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη. Όμως, σε ποιο βαθμό ισχύει η προαναφερθείσα πρόταση και θα αποτελέσει πράγματι παρελθόν το ρωσικό πετρέλαιο από την ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας;
Όλα έχουν να κάνουν με το τι ορίζουμε ως ρωσικό πετρέλαιο. Πράγματι, το ρωσικό αργό και τα ρωσικά παράγωγα πετρελαίου δεν θα μπορούν να αποσταλούν στην Ευρώπη. Όμως το γεγονός αυτό δεν αποκλείει πλήρως το ρωσικό πετρέλαιο. Άλλωστε, σύμφωνα με το Bloomberg, ρωσικό πετρέλαιο το οποίο έχει διυλιστεί σε κάποιο διεθνές διυλιστήριο δεν θα θεωρείται πλέον ρωσικό, γεγονός που κάλλιστα επιτρέπει την πώληση των διυλισμένων προϊόντων στις ευρωπαϊκές αγορές, και μάλιστα για υψηλό κέρδος.
Παράλληλα, οι ευρωπαϊκές εταιρείες θα είναι σε θέση να το μεταφέρουν και να το ασφαλίσουν σε περίπτωση τουλάχιστον που έχει αγοραστεί σε χαμηλότερη τιμή έναντι του πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου.
Σύμφωνα με το Bloomberg, o CEO της Shell, Ben van Beurden, είχε δηλώσει ότι το ντίζελ που προέρχεται από ινδικό διυλιστήριο είναι ινδικό, ανεξάρτητα από το πού έχει προέλθει το αργό πετρέλαιο.
Πάντως, η κατάσταση περιπλέκεται όσον αφορά παράγωγα πετρελαίου που συνιστούν προϊόν ανάμειξης μεταξύ ρωσικών παραγώγων και παραγώγων λοιπών χωρών. Στην περίπτωση αυτή, η εισαγωγή τους στην Ευρώπη απαγορεύεται, εκτός κι αν μπορεί να αποδειχθεί τι ποσοστό του μείγματος αντιστοιχεί στο ρωσικό παράγωγο. Τότε, στην Ευρώπη θα μπορεί να εισαχθεί τόσο ποσοστό του μείγματος όσο δεν είναι ρωσικό.
Συνεπώς, οι εταιρείες διαχείρισης δεξαμενόπλοιων αλλά και οι ναυλωτές θα χρειαστεί να «πλέουν» με αυξημένη προσοχή από τους ερχόμενους μήνες και έπειτα. Η επιλογή του φορτίου που θα μεταφέρει το πλοίο θα καθορίσει πληθώρα συνιστωσών, όπως το προς ποιον προορισμό θα μπορεί να πλεύσει αλλά και το κατά πόσο θα μπορεί να ασφαλιστεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ