
Οι κρίσιμες ημερομηνίες για το μέλλον της αγοράς πετρελαίου πλησιάζουν, με τις κυρώσεις ενάντια στη Μόσχα να χαράσσουν ρότα προς ακόμα εντονότερες αλλαγές στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη. Όμως, σε ποιο βαθμό ισχύει η προαναφερθείσα πρόταση και θα αποτελέσει πράγματι παρελθόν το ρωσικό πετρέλαιο από την ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας;
Όλα έχουν να κάνουν με το τι ορίζουμε ως ρωσικό πετρέλαιο. Πράγματι, το ρωσικό αργό και τα ρωσικά παράγωγα πετρελαίου δεν θα μπορούν να αποσταλούν στην Ευρώπη. Όμως το γεγονός αυτό δεν αποκλείει πλήρως το ρωσικό πετρέλαιο. Άλλωστε, σύμφωνα με το Bloomberg, ρωσικό πετρέλαιο το οποίο έχει διυλιστεί σε κάποιο διεθνές διυλιστήριο δεν θα θεωρείται πλέον ρωσικό, γεγονός που κάλλιστα επιτρέπει την πώληση των διυλισμένων προϊόντων στις ευρωπαϊκές αγορές, και μάλιστα για υψηλό κέρδος.
Παράλληλα, οι ευρωπαϊκές εταιρείες θα είναι σε θέση να το μεταφέρουν και να το ασφαλίσουν σε περίπτωση τουλάχιστον που έχει αγοραστεί σε χαμηλότερη τιμή έναντι του πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου.
Σύμφωνα με το Bloomberg, o CEO της Shell, Ben van Beurden, είχε δηλώσει ότι το ντίζελ που προέρχεται από ινδικό διυλιστήριο είναι ινδικό, ανεξάρτητα από το πού έχει προέλθει το αργό πετρέλαιο.
Πάντως, η κατάσταση περιπλέκεται όσον αφορά παράγωγα πετρελαίου που συνιστούν προϊόν ανάμειξης μεταξύ ρωσικών παραγώγων και παραγώγων λοιπών χωρών. Στην περίπτωση αυτή, η εισαγωγή τους στην Ευρώπη απαγορεύεται, εκτός κι αν μπορεί να αποδειχθεί τι ποσοστό του μείγματος αντιστοιχεί στο ρωσικό παράγωγο. Τότε, στην Ευρώπη θα μπορεί να εισαχθεί τόσο ποσοστό του μείγματος όσο δεν είναι ρωσικό.
Συνεπώς, οι εταιρείες διαχείρισης δεξαμενόπλοιων αλλά και οι ναυλωτές θα χρειαστεί να «πλέουν» με αυξημένη προσοχή από τους ερχόμενους μήνες και έπειτα. Η επιλογή του φορτίου που θα μεταφέρει το πλοίο θα καθορίσει πληθώρα συνιστωσών, όπως το προς ποιον προορισμό θα μπορεί να πλεύσει αλλά και το κατά πόσο θα μπορεί να ασφαλιστεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ