
Αισιοδοξία επικρατεί στην αγορά δεξαμενόπλοιων για τον βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, όπως αντανακλάται στα οικονομικά αποτελέσματα της Performance Shipping. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία διαχείρισης Aframax δεξαμενόπλοιων κατέγραψε κέρδη ρεκόρ ύψους $10,7 εκατ. το γ’ τρίμηνο του 2022.
Ο κ. Ανδρέας Μιχαλόπουλος, CEO της εισηγμένης στον Nasdaq Performance Shipping, μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής: «Τα fundamentals της αγοράς δεξαμενόπλοιων βελτιώθηκαν αισθητά το γ’ τρίμηνο του 2022. Εκμεταλλευτήκαμε τη βελτιωμένη εικόνα της ναυλαγοράς, γεγονός που οδήγησε σε κατά μέσο όρο TCE ύψους $34.411/ημέρα. Συνεπώς, καταγράψαμε έσοδα ύψους $22,1 εκατ. και κέρδη $10,7 εκατ., τα υψηλότερα κέρδη σε επίπεδο τριμήνου στην ιστορία μας».
Όσον αφορά το μέλλον της αγοράς δεξαμενόπλοιων, πρόσθεσε μεταξύ άλλων το εξής: «Οι εξελίξεις στην αγορά δεξαμενόπλοιων τους τελευταίους μήνες και εντός του δ’ τριμήνου καταδεικνύουν μια θετική τάση στην αγορά προς ένα βιώσιμο περιβάλλον υψηλών ναύλων».
Παράλληλα, σύμφωνα με δεδομένα διαθέσιμα στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων, η αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια σε όρους τονομιλίων αναμένεται να ανέλθει σε 4,5% το 2022, ενώ αντιθέτως η προσφορά σε όρους dwt εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 3,2% το τρέχον έτος.
Επιπλέον, το γ’ τρίμηνο πραγματοποιήθηκαν παραγγελίες για πλοία χωρητικότητας μόλις 2 εκατ. dwt και πλέον η αναλογία του orderbook προς τον στόλο είναι 4,5%, δηλαδή στα χαμηλότερα επίπεδά της τα τελευταία 27 έτη.
Συνεπώς, τα fundamentals της προσφοράς παραμένουν εξαιρετικά θετικά και μοναδικός παράγοντας αβεβαιότητας είναι σαφώς η ζήτηση. Πάντως, δεδομένης της εφαρμογής του CII το 2023 και της επιβολής εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο, οι ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς αναμένεται σε ευρύτερο πλαίσιο να επιδράσουν θετικά στην αγορά δεξαμενόπλοιων.
Τέλος, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου, η Performance προχώρησε στην απόκτητη του LR2 Aframax oil product tanker Fos Hamilton, το οποίο είχε ναυπηγηθεί στη Νότια Κορέα από την HHI το 2013, έναντι $43,75 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ