Οι νέες ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες για την ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου

Οι νέες ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες για την ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου

107
Οι νέες ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες για την ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου

Το Horizon Europe, το βασικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα έρευνας και καινοτομίας της ΕΕ, πρόκειται να χορηγήσει χρηματοδότηση ύψους 5 εκατ. ευρώ στο πρόγραμμα HyEkoTank, το οποίο αφορά τη μετασκευή ενός δεξαμενόπλοιου ώστε να τροφοδοτείται με καύσιμο υδρογόνο.

Συγκεκριμένα, το εν λόγω πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν μεταξύ άλλων εταιρείες όπως η TECO 2030, η Shell International Trading and Shipping Company Limited και η Shell International Exploration and Production BV, αφορά την εγκατάσταση σε ένα δεξαμενόπλοιο μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, χωρητικότητας 18.600 dwt, ενός συστήματος κυψελών καυσίμου το οποίο θα παρέχει η TECO 2030 καθώς και μιας μονάδας αποθήκευσης πεπιεσμένου υδρογόνου χωρητικότητας 4.000 κιλών.

Μετά την πραγματοποίηση της μετασκευής, το δεξαμενόπλοιο του προγράμματος HyEkoTank αναμένεται να παράγει μηδενικές εκπομπές κατά τους ελλιμενισμούς του και 60% λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά τη διάρκεια των ταξιδιών.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία θα μπορούσε να αποτελέσει κινητήριο μοχλό για την ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου, συμβάλλοντας στην επίτευξη των φιλόδοξων κλιματικών στόχων που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού Green Deal, η ΕΕ έχει δεσμευτεί να μειώσει τις παραγόμενες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% έως το 2030 καθώς και να επιτύχει τον στόχο της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050. Παράλληλα, σύμφωνα με το σχέδιο Fit for 55, η ΕΕ αναπτύσσει μια νέα νομοθεσία σχετικά με το κλίμα, την ενέργεια και τον κλάδο των μεταφορών, προκειμένου να ευθυγραμμίσει τους ισχύοντες νόμους με τις φιλοδοξίες της για τα έτη 2030 και 2050.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.