
Το Horizon Europe, το βασικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα έρευνας και καινοτομίας της ΕΕ, πρόκειται να χορηγήσει χρηματοδότηση ύψους 5 εκατ. ευρώ στο πρόγραμμα HyEkoTank, το οποίο αφορά τη μετασκευή ενός δεξαμενόπλοιου ώστε να τροφοδοτείται με καύσιμο υδρογόνο.
Συγκεκριμένα, το εν λόγω πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν μεταξύ άλλων εταιρείες όπως η TECO 2030, η Shell International Trading and Shipping Company Limited και η Shell International Exploration and Production BV, αφορά την εγκατάσταση σε ένα δεξαμενόπλοιο μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, χωρητικότητας 18.600 dwt, ενός συστήματος κυψελών καυσίμου το οποίο θα παρέχει η TECO 2030 καθώς και μιας μονάδας αποθήκευσης πεπιεσμένου υδρογόνου χωρητικότητας 4.000 κιλών.
Μετά την πραγματοποίηση της μετασκευής, το δεξαμενόπλοιο του προγράμματος HyEkoTank αναμένεται να παράγει μηδενικές εκπομπές κατά τους ελλιμενισμούς του και 60% λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά τη διάρκεια των ταξιδιών.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία θα μπορούσε να αποτελέσει κινητήριο μοχλό για την ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου, συμβάλλοντας στην επίτευξη των φιλόδοξων κλιματικών στόχων που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού Green Deal, η ΕΕ έχει δεσμευτεί να μειώσει τις παραγόμενες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% έως το 2030 καθώς και να επιτύχει τον στόχο της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050. Παράλληλα, σύμφωνα με το σχέδιο Fit for 55, η ΕΕ αναπτύσσει μια νέα νομοθεσία σχετικά με το κλίμα, την ενέργεια και τον κλάδο των μεταφορών, προκειμένου να ευθυγραμμίσει τους ισχύοντες νόμους με τις φιλοδοξίες της για τα έτη 2030 και 2050.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ