
Οι ενεργειακές ανάγκες της Ευρώπης εμφανίζονται αυξημένες τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα και τα υψηλά επίπεδα διαθέσιμου φυσικού αερίου στους χώρους αποθήκευσης των ευρωπαϊκών χωρών δεν πρέπει να αποτελούν λόγο επανάπαυσης. Αυτό είναι το κύριο μήνυμα πρόσφατης ανάλυσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η οποία λαμβάνει υπόψη τις τρέχουσες εξελίξεις στη ναυλαγορά, τη δυναμική του Κατάρ στην αγορά φυσικού αερίου και τις ανάγκες ενέργειας της Ευρώπης, δεδομένου ότι η ρωσική ενέργεια δεν αποτελεί πλέον επιλογή.
Ειδικότερα, οι ναύλοι των LNG carriers κυμαίνονται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, απότοκο του γεγονότος ότι ένας ικανός αριθμός πλοίων βρίσκονται εκτός της αγοράς – περίπου 30 πλοία στα ανοικτά της Ισπανίας αναμένουν άνοδο των τιμών για την εκφόρτωση των φορτίων τους, ενώ οι αποθηκευτικές μονάδες της Ευρώπης είναι γεμάτες.
Την ίδια ώρα, οι υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες έχουν περιορίσει την κατανάλωση, ανακουφίζοντας παροδικά την αγορά ενέργειας. Ωστόσο, η εν λόγω εικόνα αναμένεται να αλλάξει καθώς οδεύουμε προς τον χειμώνα, ενώ και οι εκτιμήσεις για τους θερινούς μήνες του 2023 φαντάζουν δυσοίωνες.
Πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας αναφέρει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση ενδέχεται να αντιμετωπίσει έλλειμμα φυσικού αερίου ύψους έως και 30 δισ. κ.μ. το καλοκαίρι του 2023. Σημαντικό ρόλο στην εν λόγω εξέλιξη ενδέχεται να διαδραματίσει μια αύξηση της ζήτησης από πλευράς Ασίας, και δη της Κίνας, βραχυπρόθεσμα.
Στο πλαίσιο αυτό, παρότι οι λύσεις βραχυπρόθεσμα φαντάζουν λιγοστές, η Ευρώπη καλείται να διαφοροποιήσει τις πηγές ενέργειάς της περαιτέρω, σύμφωνα με την Intermodal. Πρωταγωνιστικό ρόλο δύναται να παίξει το Κατάρ, το οποίο προσβλέπει σε σημαντική επέκταση των παραγωγικών και εξαγωγικών δυνατοτήτων του μεσοπρόθεσμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Έναν ισχυρό ενεργειακό πόλο, με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα και δυναμική επέκταση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δημιουργούν οι Όμιλοι Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ