
Ιδιαίτερα θετική παραμένει η πορεία των κολοσσών ενέργειας εντός του 2022, με την κερδοφορία να είναι υψηλή και τα λοιπά οικονομικά μεγέθη να κερδίζουν τις εντυπώσεις.
Πιο συγκεκριμένα, η Saudi Aramco κατέγραψε κέρδη $42,4 δισ. το γ’ τρίμηνο του 2022, αυξημένα κατά 39% σε ετήσια βάση. Επιπλέον, τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας ανήλθαν σε $45 δισ. έναντι $28,7 δισ. το 2021. Τα εν λόγω επίπεδα αποτελούν ρεκόρ.
Ο CEO της Saudi Aramco, μεταξύ άλλων, σχολίασε τα εξής: «Παρότι οι τιμές πετρελαίου επηρεάστηκαν τους τελευταίους μήνες από την οικονομική αβεβαιότητα, οι μακροπρόθεσμες εκτιμήσεις μας κάνουν λόγο για άνοδο της ζήτησης πετρελαίου εντός της δεκαετίας, απόρροια της επιθυμίας διασφάλισης των ενεργειακών αναγκών με τρόπο οικονομικά προσιτό και αξιόπιστο».
Παράλληλα, σε δημοσίευση των οικονομικών του αποτελεσμάτων προέβη και ο κολοσσός ενέργειας BP. Ειδικότερα, τα κέρδη της BP υπερδιπλασιάστηκαν στο γ’ τρίμηνο του 2022, αφού διαμορφώθηκαν στα $8,15 δισ. Σημειώνεται ότι η BP επέκτεινε τις χρηματιστηριακές της κινήσεις με επίκεντρο την επαναγορά μετοχών της κατά $2,5 δισ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε πρόσφατη ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν άσκησε κριτική στους ενεργειακούς κολοσσούς. Υπογράμμισε ότι οι εταιρείες ενέργειας έχουν καταγράψει κερδοφορία που ξεπερνά τα $100 δισ. τους τελευταίους έξι μήνες και πως οφείλουν να προβούν σε δράσεις υποστήριξης των καταναλωτών.
Η «εκστρατεία» του Τζο Μπάιντεν ενάντια στις εταιρείες ενέργειας αποτελεί πλέον καθημερινότητα. Άλλωστε, ο Αμερικανός πρόεδρος δέχεται σοβαρές πιέσεις για αποκλιμάκωση των τιμών ενέργειας στις ΗΠΑ. Η ημερήσια κατανάλωση πετρελαίου στην ισχυρότερη οικονομία του κόσμου ξεπερνά κατά 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου την ημερήσια παραγωγή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ