
Τα κινεζικά ναυπηγεία εξακολουθούν να βρίσκονται στην κορυφή της ναυπηγικής βιομηχανίας το α’ εννιάμηνο του 2022, καταλαμβάνοντας το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς τόσο στις νέες ναυπηγήσεις όσο και στις νέες παραγγελίες.
Ειδικότερα, τα ναυπηγεία της χώρας κατασκεύασαν πλοία συνολικής χωρητικότητας 27,8 εκατ. dwt, την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, αριθμός που αντιστοιχεί στο 45,9% του παγκόσμιου συνόλου.
Την ίδια ώρα, οι νέες παραγγελίες που εξασφάλισαν τα κινεζικά ναυπηγεία αποτελούσαν το 53,6% των συνολικών παραγγελιών ανά τον κόσμο, ενώ οι εκκρεμείς παραγγελίες αποτελούσαν το 48% του παγκοσμίου συνόλου.
Παρά τον διαρκή ανταγωνισμό με τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, τα κινεζικά ναυπηγεία κατάφεραν να διατηρήσουν την πρωτοκαθεδρία τους. Σημαντικό ρόλο στην εν λόγω εξέλιξη διαδραμάτισε το γεγονός ότι τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν αρκετές παραγγελίες για LNG carriers, μια αγορά όπου παραδοσιακά η Νότια Κορέα διατηρεί εξαιρετικά ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ωστόσο, λόγω των περιορισμένων slots στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας αλλά και της υψηλής ζήτησης για LNG carriers, τα κινεζικά ναυπηγεία κατάφεραν να εξασφαλίσουν έναν σεβαστό αριθμό των φετινών παραγγελιών.
Το γεγονός αυτό υποστήριξε τη ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας τόσο ως προς τον αριθμό πλοίων, των οποίων τη ναυπήγηση ανέλαβε, όσο και ως προς την αξία των παραγγελιών. Άλλωστε, τα LNG carriers αποτελούν πλοία προηγμένης τεχνολογίας και το κόστος ναυπήγησής τους ξεπερνά συνήθως τα $200 εκατ.
Τέλος, ισχυρή αναμένεται να παραμείνει η ναυπηγική «κόντρα» μεταξύ Κίνας και Νότιας Κορέας, καθώς η Σεούλ προωθεί νέες επενδύσεις στα εγχώρια ναυπηγεία, με σκοπό την ενίσχυση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματός τους στην κατασκευή πλοίων προηγμένης τεχνολογίας, προσβλέποντας στην κορυφή του κλάδου ναυπηγήσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Ο κύριος και η κυρία Λασκαρίδη επέλεξαν να τιμήσουν αυτή τη σπουδαία προσφορά σας με ένα συμβολικό δώρο, την κατασκευή ενός ειδικού ρολογιού ελληνικής…
Το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «KASTOS» παρέλαβε πρόσφατα η Oceangold Tankers, επικεφαλής της οποίας είναι ο κ. Γιάννης Δράγνης. Συγκεκριμένα, βάσει ανακοίνωσης του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε χθες Δευτέρα την απόφασή του για επιβολή δασμών τουλάχιστον 25% στις εισαγωγές από αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένων της…
Η Ambrey, ανακοίνωσε σήμερα ότι περιήλθε σε γνώση της οπτικό υλικό το οποίο επιβεβαιώνει πως έχουν υποστεί ζημιές οι αποβάθρες στο λιμάνι στη Χοντάιντα,…
Η Capital-Executive Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία νηολόγησης του bulk carrier M/V «ARISTOMENIS» (Φ/Γ “ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ”) στο ελληνικό νηολόγιο. Το M/V «ARISTOMENIS»…
Η Hellenic Seaplanes προσθαλασσώθηκε στο λιμάνι του Βόλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στις θαλάσσιες αερομεταφορές. Το υδροπλάνο της εταιρείας προσέγγισε την κεντρική προβλήτα μπροστά…
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ