Πλοιοκτήτες Ρυμουλκών: «Άμεσες δράσεις για να μην θρηνήσουμε νέα θύματα»

Πλοιοκτήτες Ρυμουλκών: «Άμεσες δράσεις για να μην θρηνήσουμε νέα θύματα»

20
Πλοιοκτήτες Ρυμουλκών: «Άμεσες δράσεις για να μην θρηνήσουμε νέα θύματα»

Με ανακοίνωσή της την Τρίτη 25 Οκτωβρίου, η ‘Ένωση  Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, εξέφρασε τα ειλικρινή της συλλυπητήρια στους οικείους του  45χρονου κυβερνήτη του ρυμουλκού ΠΟΘΗΤΟΣ III, που έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια ρυμούλκησης του κρουαζιερόπλοιου AZAMARA JOURNEY, στο κεντρικό λιμάνι της Πάτμου.

«Η αλήθεια είναι ότι οι τεχνικές προδιαγραφές του συγκεκριμένου ρυμουλκού ήταν ανεπαρκείς για τη ρυμούλκηση ενός κρουαζιερόπλοιου αυτού του μεγέθους, γεγονός που καταδεικνύει το κενό που διέπει τις ρυμουλκήσεις στην Ελλάδα και τα τεράστια προβλήματα που ανακύπτουν σε σχέση με την ασφάλεια των ναυτικών, των πλοίων, των λιμενικών εγκαταστάσεων και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος εξαιτίας της παρωχημένης νομοθεσίας», τονίζεται στην ανακοίνωση.

Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται κάποιες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος και προτείνονται λύσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας εν πλω αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με την ανακοίνωση, είναι πρωτίστης σημασίας να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός στόλος ρυμουλκών αλλά και να ευθυγραμμιστούν τα θεσμικά πλαίσια με τα διεθνή πρότυπα.

Όσον αφορά συγκεκριμένα την ανανέωση του στόλου, η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία μπορεί να διαδραματίσει κύριο ρόλο. Έτσι, παράλληλα με τον εκσυγχρονισμό του στόλου μπορεί να λάβει υποστήριξη και ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος της Ελλάδας. Στην ανακοίνωση τονίζεται: «Ο κλάδος μας έχει καταθέσει την πρόταση του η οποία αφορά στην κατασκευή περισσότερων από 30 νέων σύγχρονων πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία, με μεγαλύτερη ελκτική δύναμη, σύγχρονο εξοπλισμό και καύσιμα πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Επανειλημμένως έχει επισημανθεί προς όλους τους αρμόδιους ότι ο υπάρχων στόλος των ρυμουλκών στη χώρα μας χαρακτηρίζεται από τη μεγαλύτερη ηλικία και την μικρότερη ελκτική δύναμη σε σχέση με τον ευρωπαϊκό, την ίδια στιγμή που η ηγετική θέση της χώρας μας στη Ναυτιλία και οι εξελίξεις στα μεγέθη των κρουαζιερόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθιστούν επιτακτική την ανανέωσή του».

Η ανακοίνωση καταλήγει: «Για να μην θρηνήσουμε και νέα θύματα, θέτουμε κάθε αρμόδιο προ των ευθυνών του και περιμένουμε άμεσες δράσεις».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.