Καθώς το orderbook των δεξαμενόπλοιων παραμένει σε χαμηλά επίπεδα λόγω πληθώρας παραμέτρων, θετικοί είναι οι οιωνοί για τη ναυλαγορά το επόμενο έτος, σύμφωνα με όσα τονίζουν στο Reuters αναλυτές και κύκλοι της αγοράς.
Όσο η Δύση επιβάλλει κυρώσεις στη Ρωσία, αυτή αυξάνει τις εξαγωγές της προς την Ασία, την Αφρική και τη Νότια Αμερική. Ωστόσο, λόγω των κυρώσεων, αρκετοί διαχειριστές δεξαμενόπλοιων διστάζουν ή δεν τους επιτρέπεται η μεταφορά ρωσικών φορτίων.
Παρ’ όλα αυτά, το γεγονός ότι πραγματοποιούνται μεταφορές πετρελαίου σε πιο μακρινούς προορισμούς, αντικαθιστώντας τις ροές προς την Ευρώπη, δίνει ώθηση στα τονομίλια και άρα στη ναυλαγορά.
Σύμφωνα με το Reuters, επικαλούμενο την πιο πρόσφατη αξιολόγηση της Moody’s, η ναυλαγορά θα παραμείνει ισχυρή τουλάχιστον για τους επόμενους 12 μήνες.
Η Moody’s αναφέρει επιπλέον πως η αναδιάταξη των πετρελαϊκών ροών έχει αυξήσει τη ζήτηση για τονομίλια, κυρίως για δεξαμενόπλοια Aframax και Suezmax. Κάτι αντίστοιχο παρατηρείται με τον άνθρακα και τα μεγαλύτερα bulk carriers.