
Σημαντικός εκτιμάται ο αντίκτυπος της απόφασης του OPEC+ να μειώσει την παραγωγή πετρελαίου του, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (ΙΕΑ). Πιο συγκεκριμένα, ο OPEC+ πρόσφατα αποφάσισε να μειώσει την παραγωγή του κατά 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα, γεγονός που έχει οδηγήσει σε άνοδο των τιμών πετρελαίου.
H εξέλιξη αυτή, βάσει του ΙΕΑ, γιγαντώνει τον κίνδυνο παγκόσμιας ύφεσης. Σε μηνιαία έκθεσή του, ο IEA υπογραμμίζει ότι η άνοδος των τιμών πετρελαίου ίσως αποτελέσει το τελειωτικό χτύπημα για την παγκόσμια οικονομία, η οποία βρίσκεται υπό σημαντική πίεση, λόγω του πληθωρισμού και της ανόδου των επιτοκίων.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η πραγματική μείωση της προσφοράς πετρελαίου εκτιμάται περίπου στο 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα, παρότι θεωρητικά η μείωση είναι ίση με 2 εκατ. Το μεγαλύτερο μέρος των μειώσεων εκτιμάται πως θα προέλθει από την παραγωγή της Σαουδικής Αραβίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, καθώς λοιπά μέλη του Οργανισμού αντιμετωπίζουν προκλήσεις που δυσχεραίνουν την επίτευξη των στόχων παραγωγής τους.
Παράλληλα, η πολιτική που χαράσσει ο OPEC+ έχει προκαλέσει τη δριμεία κριτική των ΗΠΑ, με τις σχέσεις Ουάσιγκτον και Ριάντ να είναι τεταμένες. Άλλωστε, παρότι οι ΗΠΑ παράγουν μεγάλες ποσότητες μαύρου χρυσού, εξαρτώνται σημαντικά από την παγκόσμια αγορά για δύο λόγους. Κατ’ αρχάς, οι ΗΠΑ καταναλώνουν ημερησίως περίπου 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου περισσότερο από ό,τι παράγουν (παραγωγή: 18,8 εκατ., κατανάλωση: 20,5 εκατ., πηγή: Washington Post). Την ίδια ώρα, ακόμα και αν η παραγωγή των ΗΠΑ έφτανε τα επίπεδα κατανάλωσης, η χώρα θα αναγκαζόταν να στραφεί στις διεθνείς αγορές λόγω των διαφορών που υπάρχουν στους βαθμούς πετρελαίου, που επηρεάζουν τη διύλιση και τις χρήσεις του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ