
Η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε σήμερα ότι προτίθεται να αναγκάσει τους εργαζομένους να επιστρέψουν στην εργασία τους σε εγκατάσταση αποθήκευσης της TotalEnergies, καθώς το συνδικάτο CGT και η εταιρεία εξακολουθούν να βρίσκονται σε αδιέξοδο όσον αφορά την επίτευξη συμφωνίας για τους μισθούς, πράγμα που σημαίνει ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων, που διαρκούν ήδη δύο εβδομάδες και επιβαρύνουν τις προμήθειες βενζίνης στη χώρα, θα παραταθούν.
“Αν χρειαστεί θα λάβουμε μέτρα για να άρουμε τον αποκλεισμό των διαθέσιμων προμηθειών στην αποθήκη της Δουνκέρκης”, δήλωσε η υπουργός Ενέργειας Ανιές-Πανιέ Ρινασέρ και πρόσθεσε: “Ωστόσο ελπίζω ότι ακόμη και σήμερα θα εξελιχθούν τα πράγματα ανάμεσα στο CGT και την Total”.
Οι πρώτες συνομιλίες ανάμεσα στην εταιρεία και τους επικεφαλής του συνδικάτου έγιναν χθες, Τετάρτη, αλλά απέτυχαν να καταλήξουν σε άρση του αδιεξόδου και εκπρόσωπος του συνδικάτου δήλωσε σήμερα στο Reuters ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις, που επηρεάζουν τέσσερα διυλιστήρια και τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης στην Δουνκέρκη, συνεχίζονται.
Η TotalEnergies αναφέρει σε σημερινή της ανακοίνωση ότι δεν τηρούνται οι προϋποθέσεις για την ύπαρξη συνομιλιών για το μισθολογικό με όλα τα συνδικάτα, καθώς συνεχίζονται οι διάφοροι αποκλεισμοί εγκαταστάσεων.
Η γαλλική πετρελαϊκή εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι θα καταβάλει ένα εφάπαξ μπόνους στο εργατικό της δυναμικό.
Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ δήλωσε παράλληλα σήμερα στον ραδιοσταθμό RTL ότι η TotalEnergies έχει “τη δυνατότητα και άρα το καθήκον” να αυξήσει τους μισθούς και σημείωσε ότι η εταιρεία “άργησε” να αρχίσει συνομιλίες με τα συνδικάτα αφού αποκόμισε μεγάλα κέρδη.
Στο μεταξύ εκπρόσωπος του CGT στην Esso France δήλωσε χθες ότι οι κινητοποιήσεις στο πλαίσιο των οποίων έχουν αποκλειστεί δύο διυλιστήρια θα συνεχιστούν επίσης.
Δύο εβδομάδες μετά την έναρξη των απεργιακών κινητοποιήσεων που έχουν μειώσει την παραγωγή βενζίνης της Γαλλίας άνω του 60%, ακόμη ένα στα τρία πρατήρια βενζίνης εξακολουθεί να δυσκολεύεται για να εξασφαλίσει προμήθειες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ