
Τα δεξαμενόπλοια καταγράφουν θετική πορεία εντός του έτους, η οποία έχει ενταθεί τους τελευταίους μήνες και αναμένεται να επιμείνει τόσο εντός του δ’ τριμήνου του 2022 όσο και εντός του 2023. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη ανάλυση της ναυλομεσιτικής Gibson υπογραμμίζει ότι υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες με σημαντική επίδραση στην αγορά πετρελαίου και συνεπώς στην αγορά δεξαμενόπλοιων, που δύνανται να αντιστρέψουν τη θετική εικόνα.
Ειδικότερα, παραδοσιακά ο ρυθμός μεταβολής της ζήτησης πετρελαίου ακολουθεί τον ρυθμό μεταβολής της παγκόσμιας οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, και δεδομένου ότι οι αναπτυσσόμενες οικονομίες αντιστοιχούν σε σημαντικό μέρος της ζήτησης πετρελαίου, η Gibson καταδεικνύει την Κίνα και την Ινδία σε παράγοντες-«κλειδιά» για το μέλλον της αγοράς.
Ενδεικτικά, η Κίνα αντιστοιχεί στο 48% της εκτιμώμενης ανόδου της ζήτησης πετρελαίου για το 2023, γεγονός που θολώνει το τοπίο της ζήτησης. Άλλωστε, η Κίνα στο παρελθόν δεν έχει διστάσει να θέσει σε κίνδυνο την οικονομική της ανάπτυξη, προκειμένου να ακολουθήσει τις αυστηρές πολιτικές της ενάντια στην πανδημία.
Την ίδια ώρα, η γεωπολιτική κρίση, που ταλανίζει από τον Μάρτιο την Ανατολική Ευρώπη, έχει οδηγήσει σε σημαντικές αναδιατάξεις των ροών πετρελαίου, ευνοώντας σε ορισμένες περιπτώσεις τα τονομίλια. Εφόσον ο πόλεμος λήξει –παρότι αυτό φαντάζει οριακά απίθανο υπό τις πρόσφατες εξελίξεις–, οποιαδήποτε αλλαγή δύναται να αναιρεθεί σε σημαντικό βαθμό.
Παράλληλα, στο προσκήνιο εισέρχεται και ο OPEC+, με τα μέλη να κατευθύνονται, όπως όλα δείχνουν, σε νέα μείωση της αθροιστικής παραγωγής τους. Όμως, επί του παρόντος, η αθροιστική παραγωγή τους είναι αρκετά χαμηλότερη από τους στόχους τους, γεγονός που σημαίνει ότι οποιαδήποτε μείωση ίσως είναι απλώς συμβολική.
Από την άλλη, παρότι επικρατεί αβεβαιότητα όσον αφορά τη ζήτηση, το τοπίο της προσφοράς είναι ξεκάθαρο. Το orderbook παραμένει περιορισμένο και τα διαθέσιμα slots στα ναυπηγεία οριακά «ανύπαρκτα». Υπό αυτό το πρίσμα και δεδομένων των επικείμενων περιβαλλοντικών κανονισμών, που ενδέχεται να ωθήσουν σε slow-steaming, η προσφορά θα παραμείνει περιορισμένη, ευνοώντας τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ