Ναυπήγηση LNGCs: Αρένα για δύο παίκτες;

Ναυπήγηση LNGCs: Αρένα για δύο παίκτες;

150
Ναυπήγηση LNGCs: Αρένα για δύο παίκτες;

Νέες ισορροπίες στην αγορά ναυπηγήσεων υγραεριοφόρων φέρνει η ενεργειακή κρίση, καθώς τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν εξασφαλίσει πληθώρα παραγγελιών για LNG carriers, μια αγορά στην οποία τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραδοσιακά διατηρούν την πρωτοκαθεδρία.

Κινεζικά ειδησεογραφικά μέσα σημειώνουν ότι, τις τελευταίες ημέρες, τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες για τη ναυπήγηση LNG carriers μεταφορικής ικανότητας 175.000 κ.μ. Από τις αρχές του έτους, τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν εξασφαλίσει παραγγελίες για την κατασκευή 32 LNG carriers, με το μερίδιό τους στην παγκόσμια αγορά να ανέρχεται σε 25%.

Η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απόρροια της εκρηκτικής ζήτησης για LNG carriers. Άλλωστε, το LNG είναι αναγκαίο για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα, ενώ θεωρείται μεταβατικό καύσιμο με πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά ενέργειας εντός των επόμενων δεκαετιών.

Παρότι τα ηνία στις ναυπηγήσεις LNG carriers συνεχίζουν να διατηρούν τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, η αγορά πλέον δεν είναι το ίδιο μονόπλευρη με το παρελθόν. Στην εξέλιξη αυτή έχει συνεισφέρει η πληθώρα παραγγελιών που έχουν εξασφαλίσει τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, που περιορίζουν τα διαθέσιμα slots και μεταθέτουν σε μακρινότερο ορίζοντα την εκτιμώμενη ημερομηνία παράδοσης νέων παραγγελιών.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.