
Η εκτόξευση των τιμών LNG έχει αναγκάσει πολλούς μικρότερους εμπόρους να εγκαταλείψουν την αγορά, δίνοντας ξεκάθαρο προβάδισμα στους μεγαλύτερους παίκτες. Αυτή η εικόνα δεν αναμένεται να διαφοροποιηθεί έως και το 2026, οπότε η παραγωγή LNG εκτιμάται ότι θα είναι αυξημένη και οι τιμές του θα καταγράφουν πτώση.
Η παγκόσμια αγορά LNG έχει υπερδιπλασιαστεί σε μέγεθος από το 2011, με πολλούς μικρότερους εμπόρους να εισέρχονται στην αγορά και να διεκδικούν ευκαιρίες όλα αυτά τα χρόνια. Ωστόσο, η απότομη αύξηση των τιμών των φορτίων επέδρασε σημαντικά στους εμπόρους μικρότερου βεληνεκούς, καθώς δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν κατάλληλα. Συνεπώς, δίνεται η δυνατότητα στους μεγάλους ενεργειακούς κολοσσούς να αποκομίσουν ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.
Πιο συγκεκριμένα, τα ονόματα που κινούν τα εμπορικά νήματα φαίνεται να είναι η Shell, η BP και η TotalEnergies, σε συνεργασία με σημαντικούς εμπορικούς οίκους, όπως η Vitol, η Trafigura, η Gunvor και η Glencore.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε στο Reuters o Jason Feed, Head of Business Intelligence της συμβουλευτικής Poten & Partners, η Shell και η TotalEnergies εκτιμάται πως θα διαθέτουν συνδυασμένο χαρτοφυλάκιο ύψους 110 εκατ. τόνων LNG, από τους 400 εκατ. τόνους που υπάρχουν συνολικά στην αγορά. Επιπλέον, συνυπολογίζοντας το χαρτοφυλάκιο της Qatar Energy στους 70 εκατ. τόνους και της BP, της οποίας εκτιμάται στους 30 εκατ. τόνους, οι συγκεκριμένοι ενεργειακοί κολοσσοί συμμετέχουν με ένα ποσοστό μεγαλύτερο του 50% στο εμπόριο LNG.
Τέλος, αναλυτές της αγοράς υπογραμμίζουν την ανάγκη για την ανάπτυξη των υποδομών στα φτωχότερα κράτη, ώστε να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις πιέσεις της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ