Δεξαμενόπλοια: Ένα κοκτέιλ θετικών συνιστωσών για τη ναυλαγορά

Δεξαμενόπλοια: Ένα κοκτέιλ θετικών συνιστωσών για τη ναυλαγορά

173
Δεξαμενόπλοια: Ένα κοκτέιλ θετικών συνιστωσών για τη ναυλαγορά

H ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων συνεχίζει το θετικό της momentum και το ευρωπαϊκό εμπάργκο στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου από την 5η Δεκεμβρίου ίσως προμηνύσει περαιτέρω βελτίωση της εικόνας.

Ήδη πολλές ευρωπαϊκές χώρες αναζητούν εναλλακτικές πηγές προμήθειας, δημιουργώντας συνθήκες για μία ακόμα πιο υγιή ναυλαγορά. Οι αμερικανικές εξαγωγές πετρελαίου και LNG έχουν αυξηθεί κοντά στα μέγιστα επίπεδά τους, προκειμένου η εγχώρια βιομηχανία να εκμεταλλευτεί τις πολύ υψηλές τιμές στην Ευρώπη. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η ζήτηση για πλοία στον Ατλαντικό θα συνεχίσει να κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Δεδομένου ότι η εξαγωγική δυναμικότητα των ΗΠΑ έχει φτάσει στο αποκορύφωμά της, η Ευρώπη θα κληθεί να βρει νέες εναλλακτικές, αυξάνοντας τα τονομίλια μέσω της δημιουργίας νέων εμπορικών διαδρόμων.

Και ενώ η ενεργειακή κρίση βαθαίνει, η γερμανική κυβέρνηση θα προβεί στην κρατικοποίηση τριών διυλιστηρίων που ανήκουν στη ρωσική Rosneft, προκειμένου να προστατεύσει την οικονομία της από τις επιδράσεις των κυρώσεων ενάντια στη Μόσχα. Τα εν λόγω διυλιστήρια προμηθεύονται αργό από τον αγωγό Druzhba στην κεντρική Ρωσία, συνεπώς η αμέσως επόμενη πηγή τροφοδοσίας θα έρθει από τη θάλασσα. Στον αντίποδα, η Ρωσία αυξάνει τις εξαγωγές ενέργειας σε Κίνα και Ινδία, ωστόσο οι απολεσθέντες όγκοι πετρελαίου προς την ΕΕ δύσκολα θα αντικατασταθούν εν τη απουσία ενός δικτύου αγωγών προς τις ασιατικές χώρες και ενώ οι κυρώσεις έχουν περιορίσει σημαντικά τις θαλάσσιες εξαγωγές. Η Κίνα προετοιμάζεται πυρετωδώς για τον χειμώνα και η Unipec εισάγει αργό από κάθε πιθανή πηγή, πυροδοτώντας επίσης αύξηση στη ζήτηση για δεξαμενόπλοια.

Πηγή: [xclusiv] S&P Report 19th September 2022

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.