Ναυτασφαλίσεις: Πολλές προκλήσεις στο εγγύς μέλλον

Ναυτασφαλίσεις: Πολλές προκλήσεις στο εγγύς μέλλον

150
Ναυτασφαλίσεις: Πολλές προκλήσεις στο εγγύς μέλλον

Σημαντικές είναι οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος των ναυτασφαλίσεων, σύμφωνα με όσα τονίστηκαν στο πρόσφατο συνέδριο της International Union of Marine Insurance στο Σικάγο.

Συγκεκριμένα, ο Rama Chandran, πρόεδρος του πρόεδρος της Επιτροπής Ποντοπόρων Πλοίων (Ocean Hull Committee), κατά τη διάρκεια ομιλίας του ανέφερε ότι το α’ εξάμηνο του 2022 κατεγράφη αύξηση στις απαιτήσεις, κυρίως λόγω αυξημένων δραστηριοτήτων αλλά και της ανόδου του πληθωρισμού, που συνεπάγεται αύξηση του κόστους πρώτων υλών και του κόστους εργασίας. «Καθώς η ναυτιλιακή δραστηριότητα επιστρέφει στα προ πανδημίας επίπεδα, είναι αναπόφευκτο ότι θα δούμε αύξηση των απαιτήσεων, και αυτό θα μειώσει τους πιο ενθαρρυντικούς δείκτες ζημιών που κατέγραψε η IUMI το 2021. Οι προοπτικές για το 2022 είναι ανησυχητικές, με αυξημένες ζημίες να είναι πιθανές. Ο πληθωρισμός θα μπορούσε να αποτρέψει την κερδοφορία», υπογράμμισε ο κ. Chandran.

Πέραν των παραπάνω, το Ocean Hull Committee της IUMI αναγνωρίζει τις παρακάτω προκλήσεις ενόψει:

Πληθωρισμός

Ο πληθωρισμός έχει ωθήσει προς τα επάνω τα κόστη για εξαρτήματα πλοίων, τα οποία με τη σειρά τους θα αυξήσουν τις απαιτήσεις εξαιτίας μηχανικών βλαβών περαιτέρω. Η υποτίμηση ορισμένων νομισμάτων θα έχει άμεσο αντίκτυπο στα loss ratios.

Μια άλλη μεσο-μακροπρόθεσμη επίπτωση θα αποτελέσει η αύξηση των αξιών των πλοίων, που ενδεχομένως να οδηγήσει σε μεγαλύτερες απαιτήσεις για Ολικές Απώλειες. Φυσικά με την αύξηση των αξιών, απομακρύνεται το ενδεχόμενο Τεκμαρτών Ολικών Απωλειών, κάτι που επιβραβεύεται από τους Ασφαλιστές με επίτευξη χαμηλότερου ασφαλίστρου.

Πυρκαγιές

Οι πυρκαγιές σε μεγάλα containerships επηρεάζουν σημαντικά τον κλάδο των ναυτασφαλίσεων και δυστυχώς έχουν οδηγήσει σε απώλειες ζωών και περιβαλλοντικές καταστροφές. Η IUMI σημειώνει ότι εργάζεται εντατικά προς τον περιορισμό τέτοιου είδους περιστατικών.

Απανθρακοποίηση με ορίζοντα το 2050

Τα μεσο-μακροπρόθεσμα μέτρα για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί και υπό το πρίσμα αυτό αβεβαιότητα «κατακλύζει» πλοιοκτήτες και ασφαλιστές εν μέσω απουσίας αγορακεντρικών μέτρων. Την ίδια ώρα, η ύπαρξη πολλών καυσίμων αλλά και οι ελλιπείς υποδομές πονοκεφαλιάζουν την αγορά. Από την πλευρά των ναυτασφαλίσεων, προτεραιότητα αποτελεί η αναγνώριση των κινδύνων που σχετίζονται με τα νέα καύσιμα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.