
Σημαντικές είναι οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος των ναυτασφαλίσεων, σύμφωνα με όσα τονίστηκαν στο πρόσφατο συνέδριο της International Union of Marine Insurance στο Σικάγο.
Συγκεκριμένα, ο Rama Chandran, πρόεδρος του πρόεδρος της Επιτροπής Ποντοπόρων Πλοίων (Ocean Hull Committee), κατά τη διάρκεια ομιλίας του ανέφερε ότι το α’ εξάμηνο του 2022 κατεγράφη αύξηση στις απαιτήσεις, κυρίως λόγω αυξημένων δραστηριοτήτων αλλά και της ανόδου του πληθωρισμού, που συνεπάγεται αύξηση του κόστους πρώτων υλών και του κόστους εργασίας. «Καθώς η ναυτιλιακή δραστηριότητα επιστρέφει στα προ πανδημίας επίπεδα, είναι αναπόφευκτο ότι θα δούμε αύξηση των απαιτήσεων, και αυτό θα μειώσει τους πιο ενθαρρυντικούς δείκτες ζημιών που κατέγραψε η IUMI το 2021. Οι προοπτικές για το 2022 είναι ανησυχητικές, με αυξημένες ζημίες να είναι πιθανές. Ο πληθωρισμός θα μπορούσε να αποτρέψει την κερδοφορία», υπογράμμισε ο κ. Chandran.
Πέραν των παραπάνω, το Ocean Hull Committee της IUMI αναγνωρίζει τις παρακάτω προκλήσεις ενόψει:
Πληθωρισμός
Ο πληθωρισμός έχει ωθήσει προς τα επάνω τα κόστη για εξαρτήματα πλοίων, τα οποία με τη σειρά τους θα αυξήσουν τις απαιτήσεις εξαιτίας μηχανικών βλαβών περαιτέρω. Η υποτίμηση ορισμένων νομισμάτων θα έχει άμεσο αντίκτυπο στα loss ratios.
Μια άλλη μεσο-μακροπρόθεσμη επίπτωση θα αποτελέσει η αύξηση των αξιών των πλοίων, που ενδεχομένως να οδηγήσει σε μεγαλύτερες απαιτήσεις για Ολικές Απώλειες. Φυσικά με την αύξηση των αξιών, απομακρύνεται το ενδεχόμενο Τεκμαρτών Ολικών Απωλειών, κάτι που επιβραβεύεται από τους Ασφαλιστές με επίτευξη χαμηλότερου ασφαλίστρου.
Πυρκαγιές
Οι πυρκαγιές σε μεγάλα containerships επηρεάζουν σημαντικά τον κλάδο των ναυτασφαλίσεων και δυστυχώς έχουν οδηγήσει σε απώλειες ζωών και περιβαλλοντικές καταστροφές. Η IUMI σημειώνει ότι εργάζεται εντατικά προς τον περιορισμό τέτοιου είδους περιστατικών.
Απανθρακοποίηση με ορίζοντα το 2050
Τα μεσο-μακροπρόθεσμα μέτρα για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί και υπό το πρίσμα αυτό αβεβαιότητα «κατακλύζει» πλοιοκτήτες και ασφαλιστές εν μέσω απουσίας αγορακεντρικών μέτρων. Την ίδια ώρα, η ύπαρξη πολλών καυσίμων αλλά και οι ελλιπείς υποδομές πονοκεφαλιάζουν την αγορά. Από την πλευρά των ναυτασφαλίσεων, προτεραιότητα αποτελεί η αναγνώριση των κινδύνων που σχετίζονται με τα νέα καύσιμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ