
Ένα νέο κανάλι που θα συνδέει τη Βαλτική Θάλασσα με τη λιμνοθάλασσα Vistula, στην οποία η είσοδος προηγουμένως πραγματοποιούνταν αποκλειστικά μέσω των χωρικών υδάτων της Ρωσίας, εγκαινίασε το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου η Πολωνία.
Με το εν λόγω κανάλι καθίσταται ευκολότερη η πρόσβαση των πλοίων βάθους έως 4,5 μ. και μήκους έως 100 μ. στο λιμάνι Elblag. Η έναρξη της λειτουργίας του καναλιού πρακτικά σημαίνει ότι, για πρώτη φορά στη μεταπολεμική ιστορία της Πολωνίας, πλοία θα μπορούν να εισέρχονται στη λιμνοθάλασσα Vistula παρακάμπτοντας το Καλίνινγκραντ της Ρωσίας. To project, ύψους $467 εκατ., περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία ενός λιμένα στον κόλπο του Gdansk και ενός τεχνητού νησιού στη λιμνοθάλασσα Vistula, με αρκετές περιβαλλοντικές ΜΚΟ να εκφράζουν τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο στον βιότοπο.
Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2019 και η έναρξη λειτουργίας του καναλιού συνιστά το πρώτο στάδιο της επένδυσης. Τον Απρίλιο του 2021, το Maritime Office της Gdynia υπέγραψε συμφωνία με την Budimex για το δεύτερο στάδιο, του οποίου το κόστος ανέρχεται σε $116 εκατ. και περιλαμβάνει την ανακατασκευή του υπάρχοντος καναλιού κατά μήκος του ποταμού Elblag.
Η επένδυση σαφέστατα έχει και πολιτικές διαστάσεις, καθώς οι σχέσεις Ρωσίας-Πολωνίας, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, έχουν επιδεινωθεί. Μάλιστα τα εγκαίνια συνέπεσαν χρονικά με την 83η επέτειο από την εισβολή της Σοβιετικής Ένωσης στην Πολωνία τις πρώτες ημέρες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Τα Ναυτικά Χρονικά, μετά την ευγενική πρόσκληση της πολωνικής Πρεσβείας στην Αθήνα, τον περασμένο Μάιο βρέθηκαν στην Πολωνία, όπου μεταξύ άλλων είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τις εργασίες για την ολοκλήρωση της νέας αρτηρίας. Παρακάτω παρατίθεται σχετικό φωτογραφικό υλικό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ