
Παρά το γεγονός ότι επικρατεί ανησυχία για την αγορά πετρελαίου, και δη για τη ζήτηση της Κίνας βραχυπρόθεσμα, οι νεότερες εκτιμήσεις παραμένουν αισιόδοξες. Πιο συγκεκριμένα, o OAPEC (Organization of Arab Petroleum Exporting Countries) εκτιμά ότι η ζήτηση πετρελαίου στο γ’ τρίμηνο θα αγγίξει τα 100,6 εκατ. βαρέλια/ημέρα.
Δημοσίευμα του Arab News αναφέρει ότι τα fundamentals της αγοράς διαφαίνονται ισχυρά, με επίκεντρο τη ζήτηση διυλιστηρίων, τα μεγάλα περιθώρια κέρδους αλλά και τις διαταραχές στην παραγωγή χωρών, όπως η Λιβύη και το Εκουαδόρ.
Την ίδια ώρα, ο OPEC εκτιμά ότι το 2023 η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα καταγράψει άνοδο 2,7 εκατ. βαρελιών/ημέρα, επιστρέφοντας σε προπανδημικά επίπεδα. Η εν λόγω εκτίμηση στηρίζεται στην οικονομική επίδοση ισχυρών χωρών σε όρους κατανάλωσης πετρελαίου, στη θετική επίδραση δυνητικής χαλάρωσης των περιορισμών έναντι της πανδημίας αλλά και στην πιθανή βελτίωση της γεωπολιτικής αστάθειας.
Ωστόσο, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας δεν συμμερίζεται στον ίδιο βαθμό την προαναφερθείσα αισιοδοξία. Σύμφωνα με τον IEA, ο ρυθμός ανόδου της ζήτησης πετρελαίου στο δ’ τρίμηνο του έτους θα καταγράψει πτώση λόγω της οικονομικής επιβράδυνσης. Πάντως, εκτιμά ισχυρή άνοδο της ζήτησης το 2023.
Παράλληλα, το αμερικανικό Υπουργείο Ενέργειας κρίνει πρωτεύοντα τον ρόλο των ΗΠΑ στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου βραχυπρόθεσμα. Ειδικότερα, η παραγωγή αργού πετρελαίου των ΗΠΑ εκτιμάται πως θα διαμορφωθεί σε επίπεδα ρεκόρ, με την Ινδία και την Κίνα να καταδεικνύονται ως πιθανοί αγοραστές.
Η εγχώρια παραγωγή των ΗΠΑ αναμένεται να διαμορφωθεί στα 11,8 εκατ. βαρέλια/ημέρα για το 2022 και στα 12,6 εκατ. βαρέλια/ημέρα για το 2023, ξεπερνώντας το πρότερο ρεκόρ των 12,3 εκατ. βαρελιών/ημέρα του 2019.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ