
Σε ρότα ανόδου βρίσκονται οι ναυλαγορές, με επίκεντρο εκείνη των δεξαμενόπλοιων, όπου tankers και LNG carriers σημειώνουν υψηλά έτους. Πιο συγκεκριμένα, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των tankers στη spot αγορά διαμορφώθηκε στα $49.542, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδά του εντός του έτους. Σύμφωνα με την Clarksons, η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απόρροια της θετικής πορείας των VLCCs και των products tankers. Ενδεικτικά, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για ένα VLCC στη spot αγορά κατέγραψε άνοδο 26% σε εβδομαδιαία βάση την εβδομάδα με πέρας τις 9 Σεπτεμβρίου και διαμορφώθηκε στα $50.111.
Επιπλέον, ο μέσος όρος των ναύλων για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ. σημείωσε άνοδο 30% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $158.750/ημέρα, στα υψηλότερα επίπεδά του από τον Δεκέμβριο του 2021. Ακόμη, βελτίωση σημειώθηκε και στους ναύλους των VLGCs, με τον αντίκτυπο να είναι εμφανής στην κερδοφορία: ο μέσος όρος των κερδών στη spot αγορά στο route από το Χιούστον στην Τσίμπα ανήλθε σε $49.113/ημέρα, έχοντας καταγράψει άνοδο 11% σε εβδομαδιαία βάση.
Παράλληλα, υπό πίεση παραμένει η ναυλαγορά των bulk carriers παρά τη βελτίωση που σημειώθηκε με επίκεντρο τα Panamaxes. O μέσος όρος των κερδών των Panamaxes διαμορφώθηκε στα $15.533/ημέρα, ενώ οι ναύλοι των Capesizes παραμένουν σε επίπεδα που δεν επαρκούν για να καλύψουν τα λειτουργικά έξοδα.
Την ίδια ώρα, τα πτωτικά σημάδια στη spot ναυλαγορά των containerships επιμένουν: Οι τιμές αναφοράς των ναύλων από τη Σαγκάη στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ σημείωσαν πτώση 12% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $3.484/ημέρα, ενώ εκείνοι από τη Σαγκάη στη Βόρεια Ευρώπη κατέγραψαν πτώση 9% και διαμορφώθηκαν στα $3.877/TEU.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ