Πρώτος λόγος στα δεξαμενόπλοια στο τοπίο των ναυλαγορών

Πρώτος λόγος στα δεξαμενόπλοια στο τοπίο των ναυλαγορών

237
Πρώτος λόγος στα δεξαμενόπλοια στο τοπίο των ναυλαγορών

Σε ρότα ανόδου βρίσκονται οι ναυλαγορές, με επίκεντρο εκείνη των δεξαμενόπλοιων, όπου tankers και LNG carriers σημειώνουν υψηλά έτους. Πιο συγκεκριμένα, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των tankers στη spot αγορά διαμορφώθηκε στα $49.542, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδά του εντός του έτους. Σύμφωνα με την Clarksons, η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απόρροια της θετικής πορείας των VLCCs και των products tankers. Ενδεικτικά, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για ένα VLCC στη spot αγορά κατέγραψε άνοδο 26% σε εβδομαδιαία βάση την εβδομάδα με πέρας τις 9 Σεπτεμβρίου και διαμορφώθηκε στα $50.111.

Επιπλέον, ο μέσος όρος των ναύλων για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ. σημείωσε άνοδο 30% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $158.750/ημέρα, στα υψηλότερα επίπεδά του από τον Δεκέμβριο του 2021. Ακόμη, βελτίωση σημειώθηκε και στους ναύλους των VLGCs, με τον αντίκτυπο να είναι εμφανής στην κερδοφορία: ο μέσος όρος των κερδών στη spot αγορά στο route από το Χιούστον στην Τσίμπα ανήλθε σε $49.113/ημέρα, έχοντας καταγράψει άνοδο 11% σε εβδομαδιαία βάση.

Παράλληλα, υπό πίεση παραμένει η ναυλαγορά των bulk carriers παρά τη βελτίωση που σημειώθηκε με επίκεντρο τα Panamaxes. O μέσος όρος των κερδών των Panamaxes διαμορφώθηκε στα $15.533/ημέρα, ενώ οι ναύλοι των Capesizes παραμένουν σε επίπεδα που δεν επαρκούν για να καλύψουν τα λειτουργικά έξοδα.

Την ίδια ώρα, τα πτωτικά σημάδια στη spot ναυλαγορά των containerships επιμένουν: Οι τιμές αναφοράς των ναύλων από τη Σαγκάη στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ σημείωσαν πτώση 12% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $3.484/ημέρα, ενώ εκείνοι από τη Σαγκάη στη Βόρεια Ευρώπη κατέγραψαν πτώση 9% και διαμορφώθηκαν στα $3.877/TEU.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.