Νέοι κινητήρες κατανάλωσης μεθανόλης για πολυτελή γιοτ με την υπογραφή της Rolls-Royce

Νέοι κινητήρες κατανάλωσης μεθανόλης για πολυτελή γιοτ με την υπογραφή της Rolls-Royce

91
Νέοι κινητήρες κατανάλωσης μεθανόλης για πολυτελή γιοτ με την υπογραφή της Rolls-Royce

Η Rolls-Royce και η ιταλική εταιρεία κατασκευής σκαφών αναψυχής Sanlorenzo ανακοίνωσαν, κατά την έναρξη του Cannes Yachting Festival 2022, πως σχεδιάζουν να αναπτύξουν και να κατασκευάσουν ένα μεγάλο γιοτ, το οποίο θα διαθέτει σύστημα πρόωσης με κινητήρες κατανάλωσης μεθανόλης.

Το καινοτόμο σκάφος θα διαθέτει δύο κινητήρες mtu Series 4000, οι οποίοι θα εξασφαλίζουν ανθρακική ουδετερότητα μέσω της κατανάλωσης «πράσινης» μεθανόλης ως καυσίμου, με την παράδοσή του να είναι προγραμματισμένη για το 2026.

Αναφερόμενη στη νέα συνεργασία, η Denise Kurtulus, αντιπρόεδρος του τμήματος Global Marine της Rolls-Royce Power Systems, δήλωσε: «Στη Rolls-Royce εργαζόμαστε για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του ναυτιλιακού κλάδου, και η συγκεκριμένη συμφωνία αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Η συνθετική μεθανόλη που παράγεται χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές αποτελεί το προφανές καύσιμο του μέλλοντος για πολλές εφαρμογές στον ναυτιλιακό κλάδο, συμπεριλαμβανομένων και των συστημάτων πρόωσης των σκαφών αναψυχής. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η μεθανόλη είναι ένα υγρό εύκολα διαχειρίσιμο και οι άνθρωποι είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση του, καθώς είναι ήδη διαθέσιμο στα λιμάνια σήμερα. Η Sanlorenzo είναι ένας από τους πλέον καινοτόμους κατασκευαστές σκαφών αναψυχής και αποτελεί τον ιδανικό συνεργάτη για το εν λόγω έργο».

Το πλάνο είναι να κατασκευαστεί ένα μεγάλο πολυτελές γιοτ από τη Sanlorenzo, το οποίο θα είναι προσαρμοσμένο στον νέο τύπο συστήματος πρόωσης και στις απαιτήσεις του. Οι δύο εταίροι θεωρούν το εν λόγω εγχείρημα πρόκληση, καθώς η ενεργειακή πυκνότητα της μεθανόλης είναι περίπου 50% χαμηλότερη από εκείνη του ντίζελ, κάτι που σημαίνει ότι οι δεξαμενές καυσίμου θα πρέπει να είναι περίπου διπλάσιες προκειμένου να εξασφαλίζουν την ίδια αυτονομία με το καύσιμο ντίζελ. Από την άλλη μεριά, οι απαιτήσεις ασφαλείας τυχαίνει να είναι δυνητικά χαμηλότερες σε σχέση με εκείνες άλλων καυσίμων και τεχνολογιών, καθώς η μεθανόλη δεν είναι τοξική. Σύμφωνα με την Denise Kurtulus, από μηχανικής απόψεως, ένας κινητήρας κατανάλωσης μεθανόλης αποτελεί τον ιδανικό συμβιβασμό για το μέλλον των θαλάσσιων κινητήρων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.