
Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις που έχει κληθεί να αντιμετωπίσει η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι η απανθρακοποίηση. Στο πλαίσιο των στόχων που έχουν τεθεί για τη μείωση των εκπομπών, οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται να λάβουν δραστικά μέτρα. Ένα από αυτά αποτελεί και η δημιουργία ειδικού ταμείου του ομίλου CMA CGM για την ενέργεια. Πιο συγκεκριμένα, το εν λόγω fund στοχεύει στην υλοποίηση έργων που θα επιταχύνουν την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και των εφοδιαστικών αλυσίδων σε ευρύτερο πλαίσιο έως το 2050. Τα συνολικά διατεθέντα κεφάλαια είναι ίσα με $1,5 δισ. σε ορίζοντα πέντε ετών.
Με αφορμή την εν λόγω πρωτοβουλία, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Rodolphe Saadé, ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Αυτό το Ταμείο θα επιτρέψει στην επιχείρησή μας να προβεί σε σημαντικές επενδύσεις και καινοτόμα έργα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα. Έχουμε διαθέσει τους πόρους που απαιτούνται για να επιταχύνουμε την ενεργειακή μετάβαση ολόκληρης της ναυτιλιακής βιομηχανίας και της εφοδιαστικής αλυσίδας».
Το Ταμείο είναι δομημένο γύρω από τέσσερις γραμμές εστίασης με επίκεντρο την ενέργεια και τις μεταφορές.
Η πρώτη γραμμή εστίασης είναι η υποστήριξη της ανάπτυξης και της παραγωγής ανανεώσιμων καυσίμων. Σε αυτό το πλαίσιο, ο γαλλικός όμιλος έχει αρχίσει να ανταποκρίνεται στην κλιματική αλλαγή με τη χρήση LNG ως μεταβατικού καυσίμου.
Επίσης, ο όμιλος συμμετέχει ήδη σε πληθώρα τέτοιων πρωτοβουλιών. Ενδεικτικά, το Salamander Project προσβλέπει στην παραγωγή 11.000 τόνων βιομεθανίου ετησίως, αρχής γενομένης από το 2026. Ακόμη, η CMA CGM σε συνεργασία με την Titan προσβλέπει στην παραγωγή έως και 100.000 τόνων βιομεθανίου έως το 2025, με βλέψεις για διπλασιασμό της παραγωγής έως το 2027.
Η δεύτερη γραμμή εστίασης αποσκοπεί στην επιτάχυνση της απανθρακοποίησης των τερματικών σταθμών, των αποθηκών και των φορτηγών. Ο όμιλος δεσμεύεται οι εγκαταστάσεις του να παράγουν αρκετή ηλεκτρική ενέργεια μηδενικών εκπομπών για να καλύπτονται οι ενεργειακές ανάγκες όλων των εγκαταστάσεών του. Η τρίτη γραμμή εστίασης στοχεύει στην υποστήριξη, στη δοκιμή και στην εκκίνηση καινοτόμων έργων, ενώ η τέταρτη γραμμή εστίασης επιδιώκει μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και αύξηση της ενεργειακής αποδοτικότητας στην εργασιακή καθημερινότητα.
Με αφορμή τη νέα της πρωτοβουλία, η CMA CGM δηλώνει ότι στοχεύει στο να αποτελέσει οδηγό στον αγώνα της ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ