
Εν μέσω της ενεργειακής κρίσης που ταλανίζει τις ευρωπαϊκές χώρες αλλά και της σταδιακής μετάβασης στα εναλλακτικά καύσιμα, το επενδυτικό ενδιαφέρον των πλοιοκτητών εξακολουθεί να εστιάζεται στα gas carriers, με τη μερίδα του λέοντος να αποτελούν τα LNGCs.
Στο πλαίσιο αυτό, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας εξασφαλίζουν μαζικές παραγγελίες. Ενδεικτικά, το ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. προχώρησε σε συμφωνία ύψους $1,5 δισ. για τη ναυπήγηση επτά LNG carriers, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν έως τον Φεβρουάριο του 2026, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.
Παράλληλα, το ναυπηγείο Samsung Heavy Industries Co. συμφώνησε τη ναυπήγηση τεσσάρων LNG carriers, με στόχο παράδοσης έως τον Σεπτέμβριο του 2025 και με την παραγγελία να φτάνει τα $850 εκατ. Συνεπώς, το συνολικό ύψος παραγγελιών LNG carriers στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, σε μόλις λίγες ημέρες, ανήλθε σε $2,3 δισ.
Αξίζει να αναφερθεί πως η Samsung Heavy Industries Co. κατέχει τη θέση του τρίτου μεγαλύτερου ναυπηγείου παγκοσμίως και η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. τη θέση του τέταρτου. Το πρώτο έχει λάβει φέτος παραγγελίες ύψους $7,2 δισ., επιτυγχάνοντας το 82% του στόχου του για το 2022, ενώ το ύψος των παραγγελιών στο δεύτερο ναυπηγείο φτάνει τα $8,17 δισ., επιτυγχάνοντας το 92% του στόχου του για το φετινό έτος.
Παράλληλα, το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (KSOE) εξασφάλισε παραγγελία ύψους $286 εκατ. για τη ναυπήγηση τριών LPG carriers μεγάλης μεταφορικής ικανότητας.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, τα πλοία, χωρητικότητας 88.000 κ.μ., θα ναυπηγηθούν από τη θυγατρική της, Hyundai Heavy Industries Co. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν κατά το β’ εξάμηνο του 2024. Παράλληλα, το συμβόλαιο περιλαμβάνει και τη δυνατότητα/επιλογή ναυπήγησης δύο επιπλέον LPGCs.
Η εν λόγω παραγγελία δεν αποτελεί την πρώτη παραγγελία για LPG carrier που εξασφαλίζει η KSOE το τελευταίο χρονικό διάστημα. Άλλωστε, πρόσφατα ήλθε σε συμφωνία για τη ναυπήγηση LPGCs μεταφορικής ικανότητας 45.000 κ.μ. έκαστο.
Υπογραμμίζεται ότι η KSOE έχει θέσει ετήσιο στόχο εξασφάλισης παραγγελιών ύψους $17,44 δισ., τον οποίο και εκτιμάται πως έχει ήδη πετύχει από τα τέλη Ιουλίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ