
Τα κέρδη ρεκόρ των εταιρειών στη ναυτιλία γραμμών συνέχισαν την ανοδική τους πορεία και το β’ τρίμηνο του 2022, παρά τη διόρθωση της ναυλαγοράς από τις αρχές του έτους.
Σύμφωνα με το McCown Container Report της Blue Alpha Capital, το οποίο συγκεντρώνει τα οικονομικά αποτελέσματα των εισηγμένων liner εταιρειών, η αθροιστική κερδοφορία αυτών το β’ τρίμηνο ανήλθε στα $63,7 δισ.
Ο αριθμός αυτός είναι αυξημένος κατά 123% έναντι του β’ τριμήνου του 2021, όταν η κερδοφορία των εταιρειών άγγιξε τα $28,6 δισ. Πρόκειται μάλιστα για το έβδομο διαδοχικό τρίμηνο που η κερδοφορία των εισηγμένων liner εταιρειών σπάει ρεκόρ. Συνεπώς, επτά liner εταιρείες αθροιστικά εμφάνισαν μεγαλύτερα κέρδη απ’ ό,τι η UPS, η οποία παραδοσιακά αποτελεί την πλέον κερδοφόρα εταιρεία μεταφορών.
Την ίδια ώρα, δεδομένα της Container Trade Statistics (CTS) καταδεικνύουν πτώση του διά θαλάσσης όγκου μεταφερόμενων containers κατά 1,6% το Q2 από τα μέλη της, τα οποία συνιστούν μεγάλες εταιρείες του κλάδου. Στο ίδιο μήκος κύματος, η HSBC σε έκθεσή της σημειώνει ότι φέτος το θαλάσσιο εμπόριο σε containers θα μειωθεί κατά 2%, το 2023 κατά 3%, πριν τελικά καταγράψει ανάκαμψη 2,5% το 2024. Παρ’ όλα αυτά εκτιμά ότι και φέτος η κερδοφορία των εταιρειών θα κινείται σε αναπτυξιακή τροχιά, ενώ ερωτηματικά εγείρονται για το τι μέλλει γενέσθαι από το 2024 και μετά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ