Η κερδοφορία των liner εταιρειών με σπασμένα τα φρένα

Η κερδοφορία των liner εταιρειών με σπασμένα τα φρένα

121
Η κερδοφορία των liner εταιρειών με σπασμένα τα φρένα

Τα κέρδη ρεκόρ των εταιρειών στη ναυτιλία γραμμών συνέχισαν την ανοδική τους πορεία και το β’ τρίμηνο του 2022, παρά τη διόρθωση της ναυλαγοράς από τις αρχές του έτους.

Σύμφωνα με το McCown Container Report της Blue Alpha Capital, το οποίο συγκεντρώνει τα οικονομικά αποτελέσματα των εισηγμένων liner εταιρειών, η αθροιστική κερδοφορία αυτών το β’ τρίμηνο ανήλθε στα $63,7 δισ.

Ο αριθμός αυτός είναι αυξημένος κατά 123% έναντι του β’ τριμήνου του 2021, όταν η κερδοφορία των εταιρειών άγγιξε τα $28,6 δισ. Πρόκειται μάλιστα για το έβδομο διαδοχικό τρίμηνο που η κερδοφορία των εισηγμένων liner εταιρειών σπάει ρεκόρ. Συνεπώς, επτά liner εταιρείες αθροιστικά εμφάνισαν μεγαλύτερα κέρδη απ’ ό,τι η UPS, η οποία παραδοσιακά αποτελεί την πλέον κερδοφόρα εταιρεία μεταφορών.

Την ίδια ώρα, δεδομένα της Container Trade Statistics (CTS) καταδεικνύουν πτώση του διά θαλάσσης όγκου μεταφερόμενων containers κατά 1,6% το Q2 από τα μέλη της, τα οποία συνιστούν μεγάλες εταιρείες του κλάδου. Στο ίδιο μήκος κύματος, η HSBC σε έκθεσή της σημειώνει ότι φέτος το θαλάσσιο εμπόριο σε containers θα μειωθεί κατά 2%, το 2023 κατά 3%, πριν τελικά καταγράψει ανάκαμψη 2,5% το 2024. Παρ’ όλα αυτά εκτιμά ότι και φέτος η κερδοφορία των εταιρειών θα κινείται σε αναπτυξιακή τροχιά, ενώ ερωτηματικά εγείρονται για το τι μέλλει γενέσθαι από το 2024 και μετά.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.