
Η «ξηρασία» που επικρατούσε στις παραγγελίες VLCCs φαίνεται να τερματίζεται, με τις συνθήκες στην αγορά να είναι ευνοϊκές το τελευταίο διάστημα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, μέχρι και πριν από λίγες ημέρες, δεν είχε καταγραφεί παραγγελία για VLCC τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο τελευταίο report της Xclusiv Shipbrokers. Πρόσφατα, η Mitsui O.S.K. Lines παρήγγειλε δύο VLCCs διπλού καυσίμου LNG στην Dalian COSCO KHI Ship Engineering, με ορίζοντα παράδοσης μεταξύ 2025 και 2026. Μέχρι πρόσφατα, το orderbook απαρτιζόταν από 39 VLCCs, εκ των οποίων τα δεκαεννέα είναι προγραμματισμένα για παράδοση φέτος και τα υπόλοιπα για το 2023 και 2024.
Στο report, η Xclusiv παραθέτει τις συνιστώσες οι οποίες κρατούσαν μακριά τους πλοιοκτήτες από τις παραγγελίες VLCCs. H αβεβαιότητα αναφορικά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς ενδεχομένως να εξηγεί τη μειωμένη ζήτηση για νεότευκτα VLCCs, διευκρινίζει η ναυλομεσιτική εταιρεία. Παράλληλα καταγράφηκε σημαντική άνοδος στις τιμές χάλυβα, με αποτέλεσμα το κόστος ναυπήγησης των πλοίων αυτών να ακολουθεί επίσης την ανιούσα. Ενδεικτικά, ένα VLCC σήμερα κοστολογείται στα $118 εκατ., αριθμός που αντιστοιχεί σε αύξηση 28%, 36% και 15% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, του 2020 και του 2021 αντίστοιχα. Η κακή ναυλαγορά των VLCCs τους τελευταίους 19 μήνες, σε συνδυασμό με τα μη διαθέσιμα slots των ναυπηγείων, επηρέασε επίσης τις παραγγελίες.
Πάντως, η τάση αυτή φαίνεται να αλλάζει. Η ναυλαγορά σημειώνει άνοδο και οι τιμές χάλυβα πτώση από τα πολύ υψηλά επίπεδα του Μαΐου 2021, δίνοντας φτερά στην αγορά παραγγελιών. Ταυτόχρονα, το Ιράν επιχειρεί να αυξήσει την παραγωγή και τις εξαγωγές πετρελαίου, ενώ η Βενεζουέλα αναδύεται ξανά ως πιθανός προμηθευτής της Ευρώπης. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το επίσημο εμπάργκο της ΕΕ στη Ρωσία στις αρχές Δεκεμβρίου, δημιουργούν αισιοδοξία για περαιτέρω άνοδο της ναυλαγοράς, με αναλυτές να εκτιμούν ότι η spot αγορά των VLCCs θα προσεγγίσει τα $100.000. Στον αντίποδα, μοναδικούς σκοπέλους για την καλή απόδοση της ναυλαγοράς ενδέχεται να αποτελέσουν η μείωση της παραγωγής από τον OPEC+ και η παγκόσμια οικονομική ύφεση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ