
Γιγάντιο δεξαμενόπλοιο έκλεισε τη Διώρυγα του Σουέζ για περίπου είκοσι λεπτά της ώρας αργά χθες Τετάρτη το βράδυ, εγείροντας ανησυχία για το ενδεχόμενο διακοπής της κυκλοφορίας παρόμοιας με εκείνη που είχε καταγραφεί στις αρχές του 2021, ανακοίνωσε η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (ΑΔΣ), επιβεβαιώνοντας επίσημα δημοσιογραφικές πληροφορίες για το συμβάν.
Το πετρελαιοφόρο Affinity V προσάραξε και έκλεισε τη θαλάσσια οδό για περίπου 20΄, σύμφωνα με πηγή προσκείμενη στις αιγυπτιακές υπηρεσίες ασφαλείας στο Γαλλικό Πρακτορείο. Πηγή προσκείμενη στην ΑΔΣ είχε δηλώσει νωρίτερα στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters ότι το πλοίο είχε πλέον απεγκλωβιστεί, έπλεε αργά με τη βοήθεια ρυμουλκών και η κίνηση των πλοίων άρχιζε να αποκαθίσταται.
Η Διώρυγα συγκαταλέγεται στις πιο πολυσύχναστες θαλάσσιες εμπορικές οδούς στον κόσμο. Συνδέει την Ευρώπη με την Ασία και από αυτή περνάει περίπου το 10% των εμπορευμάτων που διακινούνται σε παγκόσμια κλίμακα διά θαλάσσης.
Το δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 114.000 dwt απεγκλωβίστηκε χάρη στην επέμβαση «πέντε και πλέον» ρυμουλκών, διευκρίνισε η ΑΔΣ.
Σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο Vessel Finder, το πετρελαιοφόρο υπό σημαία Σιγκαπούρης έχει μήκος 250 μέτρων και πλάτος 45 και κατευθύνεται στο λιμάνι Γιάνμπου της Ερυθράς Θάλασσας, στη Σαουδική Αραβία.
Το συμβάν είναι το πρώτο του είδους αφότου πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το Ever Given, εκτοπίσματος σχεδόν 200.000 τόνων, απέκλεισε τη Διώρυγα για αρκετές ημέρες όταν προσάραξε σε μια όχθη της εν μέσω αμμοθύελλας τον Μάρτιο του 2021. Η επιχείρηση απεγκλωβισμού του είχε διαρκέσει έξι ημέρες και είχε στοιχίσει τη ζωή σε έναν εργαζόμενο της ΑΔΣ.
Το χθεσινό συμβάν σημειώθηκε στο ίδιο, νότιο τμήμα της Διώρυγας.
Ο αιγύπτιος πρόεδρος Άμπντελ Φάταχ αλ Σίσι ενέκρινε τον Μάιο σχέδιο για τη διαπλάτυνση και το βάθεμα του νότιου τμήματος της Διώρυγας. Τα έργα αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο 2023.
Σύμφωνα με τα δεδομένα της ΑΔΣ, η Αίγυπτος είχε διαφυγόντα έσοδα από 12 ως 15 εκατ. δολάρια κάθε ημέρα κλεισίματος. Ασφαλιστές υπολόγισαν ότι οι ζημίες ήταν αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια ημερησίως.
Τον Ιούλιο, η Αρχή ανακοίνωσε έσοδα-ρεκόρ ύψους 7 δισεκ. δολαρίων το οικονομικό έτος 2021-2022, αφού αύξησε αρκετές φορές τα κόμιστρα για τη διέλευση των πλοίων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Νέες απαιτήσεις με αποδέκτη τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους προμηθευτές jet fuel θα επιβάλλει η Τουρκία προκειμένου να ενισχυθεί η υιοθέτηση βιώσιμων…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών ανακατατάξεων, οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές για τις αγορές πετρελαίου μοιάζουν θολές. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson…
Στην ανακάλυψη ενός γιγαντιαίου κοιτάσματος πετρελαίου προέβη πρόσφατα o νορβηγικός κολοσσός Equinor. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Equinor ανακάλυψε ένα νέο κοίτασμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ