Tankers vs bulk carriers: Οι αντίρροπες τάσεις στις χρονοναυλώσεις (;)

Tankers vs bulk carriers: Οι αντίρροπες τάσεις στις χρονοναυλώσεις (;)

338
Tankers vs bulk carriers: Οι αντίρροπες τάσεις στις χρονοναυλώσεις (;)

Η επικρατούσα εικόνα στη ναυλαγορά των bulk carriers και των tankers έχει εμφανίσει αντίρροπα σημάδια για σημαντικό μέρος του τρέχοντος έτους. Η θετική πορεία των bulk carriers τους πρώτους μήνες του έτους είχε συνοδευτεί από τα νωχελικά σημάδια στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων. Από την άλλη, πλέον η ναυλαγορά των tankers βρίσκεται σε ανοδική πορεία, ενώ εκείνη των bulk carriers καταγράφει πτωτικά σημάδια.

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα των ναύλων σε συμβόλαια χρονοναύλωσης ενός έτους. Σύμφωνα με πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων ανεξαρτήτως μεγέθους βρίσκονται σε επιμένουσα άνοδο από τον Ιούλιο.

Ειδικότερα, οι ναύλοι των VLCCs, των Suezmaxes και των Aframaxes με τον χαρακτηρισμό «modern» βρίσκονται περίπου στα $30.000/ημέρα σε συμβόλαιο χρονοναύλωσης ορίζοντα ενός έτους. Μάλιστα, τα Aframaxes απολαμβάνουν τους υψηλότερους ναύλους, ίσους με $31.500/ημέρα.

Αντιθέτως, στα bulk carriers οι ναύλοι σε συμβόλαια χρονοναύλωσης ορίζοντα ενός έτους επιμένουν σε πτωτική πορεία. Μάλιστα, παρότι σταδιακή και με περιοδικές ανακάμψεις, η πτωτική πορεία είναι εμφανής από τους πρώτους μήνες του έτους. Επί του παρόντος, οι ναύλοι για κάθε μέγεθος παραμένουν σε ένα εύρος μεταξύ των $13.250-18.000 ανά ημέρα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των Capesizes στα συμβόλαια χρονοναύλωσης είναι ίσοι με $13.250/ημέρα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.