
Τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ της ναυτιλιακής βιομηχανίας και της βιομηχανίας αερομεταφορών αποπειράται να σκιαγραφήσει πρόσφατη έκθεση της VesselsValue. Πιο συγκεκριμένα, η έκθεση διερευνά το πώς μεταβλήθηκαν οι αξίες συγκρίσιμων περιουσιακών στοιχείων των δύο βιομηχανιών εντός των πανδημικών ετών, και δη μεταξύ Ιανουαρίου του 2020 και Ιουνίου του 2022.
Ειδικότερα, η VesselsValue συγκρίνει τις αξίες μεταπώλησης των Capesizes ηλικίας πέντε ετών με εκείνες των Boeing 777-300ER ηλικίας πέντε ετών. Οι αξίες των Capesizes ηλικίας πέντε ετών αυξήθηκαν κατά 53,7% την εν λόγω περίοδο, ενώ αντιθέτως οι αξίες των Boeing 777-300ER μειώθηκαν κατά 6,5%.
Το 2020, τόσο τα συγκεκριμένα bulk carriers όσο και τα εν λόγω επιβατηγά αεροσκάφη κατέγραψαν πτώση στις αξίες τους, όμως το 2021 και το 2022 σημείωσαν άνοδο. Τόσο το 2021 όσο και το 2022, η άνοδος στα Capesizes ήταν κατά πολύ μεγαλύτερη.
Παράλληλα, η VesselsValue συνέκρινε ένα Handy containership ηλικίας πέντε ετών με ένα αεροσκάφος Airbus A320 ηλικίας πέντε ετών, λαμβάνοντας υπόψη τη μεταβολή στις αξίες την ίδια περίοδο. Η έκρηξη στις αξίες των containerships τα τελευταία έτη καθίσταται εμφανής καθώς η αξία ενός Handy containership σημείωσε άνοδο κατά 152,8%. Αντιθέτως, η αξία ενός Airbus A320 μειώθηκε κατά 2,4%.
Παρότι πολλοί από τους περιορισμούς που αντιμετωπίζουν τα πλοία κατά την πλεύση τους είναι προφανείς, όπως το βάθος του λιμένα προσέγγισης ή το πλάτος της διώρυγας διέλευσης, υπάρχουν αντίστοιχοι περιορισμοί στη βιομηχανία αερομεταφορών που δεν είναι εξίσου προφανείς. Όπως σημειώνει η VesselsValue, ένα αεροσκάφος δεν επιτρέπεται να ταξιδέψει μέσω συγκεκριμένων routes ανάλογα του μεγέθους του, βάσει της απόστασης από την οποία βρίσκεται από κάποιο αεροδρόμιο στο οποίο μπορεί να προσγειωθεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Ακόμη, το κατά πόσο ένα αεροσκάφος μπορεί να προσγειωθεί σε ένα αεροδρόμιο ή όχι εξαρτάται από το μήκος του διαδρόμου προσγείωσης. Τέλος, ο άνεμος διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη βιομηχανία αερομεταφορών, επηρεάζοντας την ικανότητα των αεροσκαφών να τηρούν το χρονοδιάγραμμά τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ