
Τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ της ναυτιλιακής βιομηχανίας και της βιομηχανίας αερομεταφορών αποπειράται να σκιαγραφήσει πρόσφατη έκθεση της VesselsValue. Πιο συγκεκριμένα, η έκθεση διερευνά το πώς μεταβλήθηκαν οι αξίες συγκρίσιμων περιουσιακών στοιχείων των δύο βιομηχανιών εντός των πανδημικών ετών, και δη μεταξύ Ιανουαρίου του 2020 και Ιουνίου του 2022.
Ειδικότερα, η VesselsValue συγκρίνει τις αξίες μεταπώλησης των Capesizes ηλικίας πέντε ετών με εκείνες των Boeing 777-300ER ηλικίας πέντε ετών. Οι αξίες των Capesizes ηλικίας πέντε ετών αυξήθηκαν κατά 53,7% την εν λόγω περίοδο, ενώ αντιθέτως οι αξίες των Boeing 777-300ER μειώθηκαν κατά 6,5%.
Το 2020, τόσο τα συγκεκριμένα bulk carriers όσο και τα εν λόγω επιβατηγά αεροσκάφη κατέγραψαν πτώση στις αξίες τους, όμως το 2021 και το 2022 σημείωσαν άνοδο. Τόσο το 2021 όσο και το 2022, η άνοδος στα Capesizes ήταν κατά πολύ μεγαλύτερη.
Παράλληλα, η VesselsValue συνέκρινε ένα Handy containership ηλικίας πέντε ετών με ένα αεροσκάφος Airbus A320 ηλικίας πέντε ετών, λαμβάνοντας υπόψη τη μεταβολή στις αξίες την ίδια περίοδο. Η έκρηξη στις αξίες των containerships τα τελευταία έτη καθίσταται εμφανής καθώς η αξία ενός Handy containership σημείωσε άνοδο κατά 152,8%. Αντιθέτως, η αξία ενός Airbus A320 μειώθηκε κατά 2,4%.
Παρότι πολλοί από τους περιορισμούς που αντιμετωπίζουν τα πλοία κατά την πλεύση τους είναι προφανείς, όπως το βάθος του λιμένα προσέγγισης ή το πλάτος της διώρυγας διέλευσης, υπάρχουν αντίστοιχοι περιορισμοί στη βιομηχανία αερομεταφορών που δεν είναι εξίσου προφανείς. Όπως σημειώνει η VesselsValue, ένα αεροσκάφος δεν επιτρέπεται να ταξιδέψει μέσω συγκεκριμένων routes ανάλογα του μεγέθους του, βάσει της απόστασης από την οποία βρίσκεται από κάποιο αεροδρόμιο στο οποίο μπορεί να προσγειωθεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Ακόμη, το κατά πόσο ένα αεροσκάφος μπορεί να προσγειωθεί σε ένα αεροδρόμιο ή όχι εξαρτάται από το μήκος του διαδρόμου προσγείωσης. Τέλος, ο άνεμος διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη βιομηχανία αερομεταφορών, επηρεάζοντας την ικανότητα των αεροσκαφών να τηρούν το χρονοδιάγραμμά τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ