
Τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ της ναυτιλιακής βιομηχανίας και της βιομηχανίας αερομεταφορών αποπειράται να σκιαγραφήσει πρόσφατη έκθεση της VesselsValue. Πιο συγκεκριμένα, η έκθεση διερευνά το πώς μεταβλήθηκαν οι αξίες συγκρίσιμων περιουσιακών στοιχείων των δύο βιομηχανιών εντός των πανδημικών ετών, και δη μεταξύ Ιανουαρίου του 2020 και Ιουνίου του 2022.
Ειδικότερα, η VesselsValue συγκρίνει τις αξίες μεταπώλησης των Capesizes ηλικίας πέντε ετών με εκείνες των Boeing 777-300ER ηλικίας πέντε ετών. Οι αξίες των Capesizes ηλικίας πέντε ετών αυξήθηκαν κατά 53,7% την εν λόγω περίοδο, ενώ αντιθέτως οι αξίες των Boeing 777-300ER μειώθηκαν κατά 6,5%.
Το 2020, τόσο τα συγκεκριμένα bulk carriers όσο και τα εν λόγω επιβατηγά αεροσκάφη κατέγραψαν πτώση στις αξίες τους, όμως το 2021 και το 2022 σημείωσαν άνοδο. Τόσο το 2021 όσο και το 2022, η άνοδος στα Capesizes ήταν κατά πολύ μεγαλύτερη.
Παράλληλα, η VesselsValue συνέκρινε ένα Handy containership ηλικίας πέντε ετών με ένα αεροσκάφος Airbus A320 ηλικίας πέντε ετών, λαμβάνοντας υπόψη τη μεταβολή στις αξίες την ίδια περίοδο. Η έκρηξη στις αξίες των containerships τα τελευταία έτη καθίσταται εμφανής καθώς η αξία ενός Handy containership σημείωσε άνοδο κατά 152,8%. Αντιθέτως, η αξία ενός Airbus A320 μειώθηκε κατά 2,4%.
Παρότι πολλοί από τους περιορισμούς που αντιμετωπίζουν τα πλοία κατά την πλεύση τους είναι προφανείς, όπως το βάθος του λιμένα προσέγγισης ή το πλάτος της διώρυγας διέλευσης, υπάρχουν αντίστοιχοι περιορισμοί στη βιομηχανία αερομεταφορών που δεν είναι εξίσου προφανείς. Όπως σημειώνει η VesselsValue, ένα αεροσκάφος δεν επιτρέπεται να ταξιδέψει μέσω συγκεκριμένων routes ανάλογα του μεγέθους του, βάσει της απόστασης από την οποία βρίσκεται από κάποιο αεροδρόμιο στο οποίο μπορεί να προσγειωθεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Ακόμη, το κατά πόσο ένα αεροσκάφος μπορεί να προσγειωθεί σε ένα αεροδρόμιο ή όχι εξαρτάται από το μήκος του διαδρόμου προσγείωσης. Τέλος, ο άνεμος διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη βιομηχανία αερομεταφορών, επηρεάζοντας την ικανότητα των αεροσκαφών να τηρούν το χρονοδιάγραμμά τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ