
Τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ της ναυτιλιακής βιομηχανίας και της βιομηχανίας αερομεταφορών αποπειράται να σκιαγραφήσει πρόσφατη έκθεση της VesselsValue. Πιο συγκεκριμένα, η έκθεση διερευνά το πώς μεταβλήθηκαν οι αξίες συγκρίσιμων περιουσιακών στοιχείων των δύο βιομηχανιών εντός των πανδημικών ετών, και δη μεταξύ Ιανουαρίου του 2020 και Ιουνίου του 2022.
Ειδικότερα, η VesselsValue συγκρίνει τις αξίες μεταπώλησης των Capesizes ηλικίας πέντε ετών με εκείνες των Boeing 777-300ER ηλικίας πέντε ετών. Οι αξίες των Capesizes ηλικίας πέντε ετών αυξήθηκαν κατά 53,7% την εν λόγω περίοδο, ενώ αντιθέτως οι αξίες των Boeing 777-300ER μειώθηκαν κατά 6,5%.
Το 2020, τόσο τα συγκεκριμένα bulk carriers όσο και τα εν λόγω επιβατηγά αεροσκάφη κατέγραψαν πτώση στις αξίες τους, όμως το 2021 και το 2022 σημείωσαν άνοδο. Τόσο το 2021 όσο και το 2022, η άνοδος στα Capesizes ήταν κατά πολύ μεγαλύτερη.
Παράλληλα, η VesselsValue συνέκρινε ένα Handy containership ηλικίας πέντε ετών με ένα αεροσκάφος Airbus A320 ηλικίας πέντε ετών, λαμβάνοντας υπόψη τη μεταβολή στις αξίες την ίδια περίοδο. Η έκρηξη στις αξίες των containerships τα τελευταία έτη καθίσταται εμφανής καθώς η αξία ενός Handy containership σημείωσε άνοδο κατά 152,8%. Αντιθέτως, η αξία ενός Airbus A320 μειώθηκε κατά 2,4%.
Παρότι πολλοί από τους περιορισμούς που αντιμετωπίζουν τα πλοία κατά την πλεύση τους είναι προφανείς, όπως το βάθος του λιμένα προσέγγισης ή το πλάτος της διώρυγας διέλευσης, υπάρχουν αντίστοιχοι περιορισμοί στη βιομηχανία αερομεταφορών που δεν είναι εξίσου προφανείς. Όπως σημειώνει η VesselsValue, ένα αεροσκάφος δεν επιτρέπεται να ταξιδέψει μέσω συγκεκριμένων routes ανάλογα του μεγέθους του, βάσει της απόστασης από την οποία βρίσκεται από κάποιο αεροδρόμιο στο οποίο μπορεί να προσγειωθεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Ακόμη, το κατά πόσο ένα αεροσκάφος μπορεί να προσγειωθεί σε ένα αεροδρόμιο ή όχι εξαρτάται από το μήκος του διαδρόμου προσγείωσης. Τέλος, ο άνεμος διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη βιομηχανία αερομεταφορών, επηρεάζοντας την ικανότητα των αεροσκαφών να τηρούν το χρονοδιάγραμμά τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ