
Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines (MOL) εξετάζει τη δυνατότητα εξοπλισμού ενός φορτηγού πλοίου του στόλου της με συνδυασμό ενός άκαμπτου ιστίου και περιστρεφόμενων κυλινδρικών ιστίων (rotor sails) για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης μέσω της αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας.
Η εταιρεία, στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος Wind Challenger, πρόκειται να εγκαταστήσει ένα άκαμπτο ιστίο σε νεότευκτο φορτηγό πλοίο, που είναι προγραμματισμένο για παράδοση το 2024 και το οποίο θα διαχειρίζεται η εταιρεία MOL Drybulk του ομίλου. Το εν λόγω πλοίο θα κατασκευαστεί στο ιαπωνικό ναυπηγείο Oshima Shipbuilding και θα χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά πέλλετ για λογαριασμό της Enviva Inc.
Παράλληλα, η MOL εξετάζει τη δυνατότητα εγκατάστασης περιστρεφόμενων κυλινδρικών ιστίων στο πλοίο, τα οποία θα παράσχει η εταιρεία Anemoi Marine Technologies. Ο συνδυασμός του άκαμπτου ιστίου με τα rotor sails θα μπορούσε να αποφέρει μείωση των εκπομπών του πλοίου έως και κατά 20%, σύμφωνα με υπολογισμούς της MOL.
Τα συστήματα αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας επιτρέπουν στα πλοία να καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα και ως εκ τούτου να παράγουν λιγότερες εκπομπές. Tα επόμενα χρόνια, μάλιστα, η χρήση τους αναμένεται να αυξηθεί, όσο θα εφαρμόζονται νέοι κανονισμοί για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της ναυτιλίας.
Φώτο: MOL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ