Αντιμέτωπη με προκλήσεις βρίσκεται η ναυλαγορά των bulk carriers, με επίκεντρο τα μεγαλύτερα μεγέθη. Μάλιστα, τη Δευτέρα 15 Αυγούστου, o δείκτης BCI διαμορφώθηκε στα χαμηλότερα επίπεδά του για περισσότερο από έξι μήνες, ενώ ο κύριος δείκτης των ναυλαγορών ξηρών φορτίων BDI διαμορφώθηκε στα χαμηλότερα επίπεδά του από τις 28 Ιανουαρίου.
Στην πτωτική εικόνα της ναυλαγοράς των Capesizes, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η χαμηλή, για την εποχή, ζήτηση για τη θαλάσσια μεταφορά άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος. Η τάση αυτή έχει οδηγήσει ιδιοκτήτες να εισέλθουν σε συμβόλαια όπου οι ναύλοι δεν επαρκούν για να καλύψουν τα λειτουργικά έξοδα.
Παράλληλα, καθώς η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαγορεύσει τις εισαγωγές ρωσικού άνθρακα τέθηκε επισήμως σε ισχύ, παρατηρούνται σημαντικές μεταβολές στον όγκο εμπορευμάτων σε σημαντικά routes. Σημειώνεται ότι το α’ εξάμηνο του έτους, οι εισαγωγές άνθρακα των χωρών της Ευρώπης από τη Νότια Αφρική κατέγραψαν άνοδο περίπου ίση με 720% σε ετήσια βάση.
Η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απότοκο και των υψηλών τιμών φυσικού αερίου, που έχουν οδηγήσει σε στροφή 180 μοιρών στον άνθρακα, προκειμένου να καλυφθούν οι ενεργειακές ανάγκες των χωρών.
Πηγή: [xclusiv] weekly report 16th August – Feanleys weekly report (week 33)