
Η μείωση των spot ναύλων και η αύξηση των ναύλων σε συμβόλαια μακροχρόνιων χρονοναυλώσεων για ταξίδια στις τακτικές γραμμές Άπω Ανατολής και Δυτικής και Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ δημιουργούν νέες ευκαιρίες για τους μεταφορείς για εξασφάλιση μακροχρόνιων συμβολαίων και για τους φορτωτές να βελτιώσουν τις αντοχές των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Τα παραπάνω αναφέρει στην εβδομαδιαία της ανάλυση η Xeneta, υπογραμμίζοντας ότι οι ναύλοι στη spot αγορά των containerships που επιχειρούν στην τακτική γραμμή Άπω Ανατολή-Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ έχουν υποχωρήσει κατά $3.400/FEU ή 26,9% από τις αρχές του έτους. Την ίδια ώρα, προς τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ παρουσιάζουν πτώση $3.200/FEU ή 33,1%.
Oι spot ναύλοι από την Άπω Ανατολή στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ διαμορφώθηκαν στις 9 Αυγούστου στα $6.400/FEU, ενώ αντίστοιχα προς την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ ήταν στα $9.300/FEU.
H Xeneta αναφέρει ότι παραδοσιακά οι ναύλοι για ταξίδια από την Άπω Ανατολή προς τις δύο ακτές των ΗΠΑ ήταν πιο κοντά, με το κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προς την Ανατολική Ακτή να είναι μεγαλύτερο κατά $1.000/FEU κατά μέσο όρο.
Στο μέτωπο των χρονοναυλώσεων, πάντως, η Δυτική Ακτή παραμένει πιο «ακριβή» έναντι της Ανατολικής και στις 9 Αυγούστου η διαφορά των ναύλων ήταν στα $1.900/FEU. Ακόμη, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι από τις αρχές του έτους οι ναύλοι από την Άπω Ανατολή προς τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ καταγράφουν άνοδο 96,9%, ενώ αντίστοιχα προς την Ανατολική Ακτή κατά 103,5%.
Η μείωση των spot και η αύξηση των long rates στις τακτικές γραμμές Άπω Ανατολής και Δυτικής και Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ, ακολουθώντας την τάση άλλων σημαντικών trade routes, καταδεικνύουν ότι το spread διαρκώς μειώνεται και σε ορισμένες περιπτώσεις γίνεται αρνητικό, καταλήγει η Xeneta.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ