
Η μείωση των spot ναύλων και η αύξηση των ναύλων σε συμβόλαια μακροχρόνιων χρονοναυλώσεων για ταξίδια στις τακτικές γραμμές Άπω Ανατολής και Δυτικής και Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ δημιουργούν νέες ευκαιρίες για τους μεταφορείς για εξασφάλιση μακροχρόνιων συμβολαίων και για τους φορτωτές να βελτιώσουν τις αντοχές των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Τα παραπάνω αναφέρει στην εβδομαδιαία της ανάλυση η Xeneta, υπογραμμίζοντας ότι οι ναύλοι στη spot αγορά των containerships που επιχειρούν στην τακτική γραμμή Άπω Ανατολή-Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ έχουν υποχωρήσει κατά $3.400/FEU ή 26,9% από τις αρχές του έτους. Την ίδια ώρα, προς τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ παρουσιάζουν πτώση $3.200/FEU ή 33,1%.
Oι spot ναύλοι από την Άπω Ανατολή στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ διαμορφώθηκαν στις 9 Αυγούστου στα $6.400/FEU, ενώ αντίστοιχα προς την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ ήταν στα $9.300/FEU.
H Xeneta αναφέρει ότι παραδοσιακά οι ναύλοι για ταξίδια από την Άπω Ανατολή προς τις δύο ακτές των ΗΠΑ ήταν πιο κοντά, με το κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προς την Ανατολική Ακτή να είναι μεγαλύτερο κατά $1.000/FEU κατά μέσο όρο.
Στο μέτωπο των χρονοναυλώσεων, πάντως, η Δυτική Ακτή παραμένει πιο «ακριβή» έναντι της Ανατολικής και στις 9 Αυγούστου η διαφορά των ναύλων ήταν στα $1.900/FEU. Ακόμη, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι από τις αρχές του έτους οι ναύλοι από την Άπω Ανατολή προς τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ καταγράφουν άνοδο 96,9%, ενώ αντίστοιχα προς την Ανατολική Ακτή κατά 103,5%.
Η μείωση των spot και η αύξηση των long rates στις τακτικές γραμμές Άπω Ανατολής και Δυτικής και Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ, ακολουθώντας την τάση άλλων σημαντικών trade routes, καταδεικνύουν ότι το spread διαρκώς μειώνεται και σε ορισμένες περιπτώσεις γίνεται αρνητικό, καταλήγει η Xeneta.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ