
Η μείωση των spot ναύλων και η αύξηση των ναύλων σε συμβόλαια μακροχρόνιων χρονοναυλώσεων για ταξίδια στις τακτικές γραμμές Άπω Ανατολής και Δυτικής και Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ δημιουργούν νέες ευκαιρίες για τους μεταφορείς για εξασφάλιση μακροχρόνιων συμβολαίων και για τους φορτωτές να βελτιώσουν τις αντοχές των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Τα παραπάνω αναφέρει στην εβδομαδιαία της ανάλυση η Xeneta, υπογραμμίζοντας ότι οι ναύλοι στη spot αγορά των containerships που επιχειρούν στην τακτική γραμμή Άπω Ανατολή-Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ έχουν υποχωρήσει κατά $3.400/FEU ή 26,9% από τις αρχές του έτους. Την ίδια ώρα, προς τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ παρουσιάζουν πτώση $3.200/FEU ή 33,1%.
Oι spot ναύλοι από την Άπω Ανατολή στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ διαμορφώθηκαν στις 9 Αυγούστου στα $6.400/FEU, ενώ αντίστοιχα προς την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ ήταν στα $9.300/FEU.
H Xeneta αναφέρει ότι παραδοσιακά οι ναύλοι για ταξίδια από την Άπω Ανατολή προς τις δύο ακτές των ΗΠΑ ήταν πιο κοντά, με το κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προς την Ανατολική Ακτή να είναι μεγαλύτερο κατά $1.000/FEU κατά μέσο όρο.
Στο μέτωπο των χρονοναυλώσεων, πάντως, η Δυτική Ακτή παραμένει πιο «ακριβή» έναντι της Ανατολικής και στις 9 Αυγούστου η διαφορά των ναύλων ήταν στα $1.900/FEU. Ακόμη, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι από τις αρχές του έτους οι ναύλοι από την Άπω Ανατολή προς τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ καταγράφουν άνοδο 96,9%, ενώ αντίστοιχα προς την Ανατολική Ακτή κατά 103,5%.
Η μείωση των spot και η αύξηση των long rates στις τακτικές γραμμές Άπω Ανατολής και Δυτικής και Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ, ακολουθώντας την τάση άλλων σημαντικών trade routes, καταδεικνύουν ότι το spread διαρκώς μειώνεται και σε ορισμένες περιπτώσεις γίνεται αρνητικό, καταλήγει η Xeneta.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ