
Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα απώλεσε πριν λίγες ώρες ένα επίλεκτο μέλος της. Ο Γιάννης Κ. Φραγκούλης, ένας εκ των πιο στενών και αγαπητών συνεργατών του Σταύρου Νιάρχου, έφυγε από τη ζωή στις 11 Αυγούστου 2022.
Ήταν απόφοιτος της σχολής Ναυτικών Δοκίμων του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ το 1952 ξεκίνησε μία καινούργια σταδιοδρομία στο Εμπορικό Ναυτικό, σε δεξαμενόπλοια του Ομίλου Νιάρχου. Το 1955 ανέλαβε πλοίαρχος στην θρυλική θαλαμηγό του Σταύρου Νιάρχου «Κρεολή», θέση από την οποία μετατάχθηκε το 1960 στα γραφεία του Ομίλου στην Ελλάδα, ξεκινώντας μια μακρόχρονη και πολύ επιτυχημένη σταδιοδρομία.
Ανέλαβε σημαντικές διευθυντικές θέσεις στον Όμιλο, ξεκινώντας από τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, την Venus Shipping Co. στο Μόντε Κάρλο, την Niarchos (London) Ltd., ενώ στη συνέχεια επέστρεψε στην Ελλάδα, όταν η διεύθυνση του στόλου μεταφέρθηκε από το Λονδίνο στην Αθήνα.
Το 1996, ένα μήνα μετά το θάνατο του Σταύρου Νιάρχου, αποχώρησε από τον Όμιλο, έχοντας συμπληρώσει το 70στό έτος της ηλικίας του και 45 χρόνια υπηρεσίας στις εταιρείες του Ομίλου, με τα τελευταία 20 ως Διευθύνων Σύμβουλος της International Operations S.A. και Προέδρος της International Maritime Agencies S.A.
O Γιάννης Φραγκούλης ήταν επίσης ιδρυτικό μέλος της Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιώς, μέλος των Διοικητικών Συμβουλίων του War Risk Association, της Eνώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, της Imperium Shipmanagement S.A και της Franman S.A.
Ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας τον τίμησε με τον «Σταυρό του Αγίου Μάρκου» ενώ η ανδρεία του επαινέθηκε με τα Μετάλλια «Πολέμου Μέσης Ανατολής» και «Πολεμικών Επιχειρήσεων».
Αφήνει ως παρακαταθήκη τις αρχές και αξίες του, τις οποίες δίδαξε στα παιδιά του Κωστή και Λίζα και στα 4 εγγόνια του, Γιώργο, Έλλη, Πόλυ και Αθηνά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Έναν ισχυρό ενεργειακό πόλο, με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα και δυναμική επέκταση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δημιουργούν οι Όμιλοι Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ