
Αύξηση 42,7% σημείωσε το εμπορικό έλλειμμα της χώρας τον Ιούνιο εφέτος, δεδομένου ότι η αξία των εισαγωγών αυξήθηκε κατά 53,5% και υπερκέρασε σε απόλυτα μεγέθη την ποσοστιαία αύξηση της αξίας των εξαγωγών (59,8%). Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές:
-Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 8.262,5 εκατ. ευρώ έναντι 5.383,9 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 53,5% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1.080,9 εκατ. ευρώ ή 25,6%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 1081,7 εκατ. ευρώ ή 25,7%).
-Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 5.426,3 εκατ. ευρώ έναντι 3.396,0 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 59,8% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 607,7 εκατ. ευρώ ή 24,1%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 606,1 εκατ. ευρώ ή 24,2%).
-Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 2.836,2 εκατ. ευρώ έναντι 1.987,9 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 42,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 473,2 εκατ. ευρώ ή 27,8%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 475,6 εκατ. ευρώ ή 28%).
-Το α’ εξάμηνο, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 43.610,7 εκατ. ευρώ έναντι 28.864,6 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 51,1% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 7.662,2 εκατ. ευρώ ή 34,1%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 7.620,7 εκατ. ευρώ ή 34,1%).
-Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 26.017,5 εκατ. ευρώ έναντι 18.614,7 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 39,8% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 3.326,1 εκατ. ευρώ ή 24,1%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 3.319,3 εκατ. ευρώ ή 24,1%).
-Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 17.593,2 εκατ. ευρώ έναντι 10.249,9 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 71,6% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 4.336,1 εκατ. ευρώ ή 50,3%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 4.301,4 εκατ. ευρώ ή 50,1%).
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ