Δεξαμενόπλοια: Οι προκλήσεις και οι παράμετροι αισιοδοξίας

Δεξαμενόπλοια: Οι προκλήσεις και οι παράμετροι αισιοδοξίας

156
Δεξαμενόπλοια: Οι προκλήσεις και οι παράμετροι αισιοδοξίας

H αγορά των δεξαμενόπλοιων θα έρθει αντιμέτωπη με σωρεία προκλήσεων το προσεχές διάστημα, ωστόσο οι συμμετέχοντες στην εν λόγω αγορά έχουν ορισμένους λόγους για να χαμογελούν, σημειώνει η Gibson Shipbrokers στην εβδομαδιαία ανάλυσή της.

Η διαφαινόμενη οικονομική κρίση είναι πιθανό να επηρεάσει αρνητικά τη ζήτηση πετρελαίου, ενώ στην Κίνα η πολιτική μηδενικής ανοχής θα επιβραδύνει τις εισαγωγές, ιδιαίτερα σε περίπτωση που τεθούν ξανά σε εφαρμογή περιοριστικά μέτρα. Παράλληλα, στη Μέση Ανατολή, εγχώρια διυλιστήρια επισπεύδουν τα αναπτυξιακά τους σχέδια, με αποτέλεσμα περισσότερο εγχώρια παραγόμενο πετρέλαιο να προορίζεται για τις εγχώριες αγορές. Πηγή αβεβαιότητας για τη ζήτηση αποτελεί επίσης η έναρξη λειτουργίας του διυλιστηρίου Dangote, η οποία αυτομάτως θα μεταφραστεί σε πτώση των εξαγωγών, όπως σημειώνει η Gibson.

Στο μέτωπο της προσφοράς, 110 ακόμα δεξαμενόπλοια αναμένεται να παραδοθούν έως το τέλος του έτους, ενώ η πτώση της δραστηριότητας στις κατασκευές θα ωθήσει προς τα κάτω τις τιμές scrap, περιορίζοντας τις διαλύσεις. Ακόμη, μόλις εφαρμοστεί το ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ρωσικό αργό, αναμένεται αύξηση του παράνομου και επανενεργοποίηση του λεγόμενου «στόλου-φάντασμα», περιορίζοντας τις ευκαιρίες για τον υπάρχοντα στόλο που επιχειρεί διεθνώς.

Από την άλλη, η νέα νόρμα που έχει δημιουργηθεί στο θαλάσσιο εμπόριο υγρών φορτίων έχει αυξήσει τα τονομίλια, καθώς περισσότερα φορτία καταφθάνουν στην Ευρώπη από τη Μέση Ανατολή, τη Δυτική Αφρική και το US Gulf. Την ίδια στιγμή, ρεαλιστικό φαντάζει το σενάριο αντικατάστασης του ακριβότερου αερίου με το πιο

φθηνό πετρέλαιο για την κάλυψη των αναγκών ηλεκτροπαραγωγής. Από την πλευρά της προσφοράς, δεν θα πρέπει να παραλειφθεί ότι το 2023 νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα κάνουν την εμφάνισή τους και ως εκ τούτου τα παλαιότερα πλοία θα αναγκαστούν να εξέλθουν από την αγορά. H Gibson αναμένει ισχυρή μεταβλητότητα στους ναύλους τον Δεκέμβριο και τους υπόλοιπους χειμερινούς μήνες, λόγω της εφαρμογής του εμπάργκο αλλά και εποχικών παραγόντων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.