
Σε καλοκαιρινή ραστώνη βρίσκεται η αγορά ξηρού φορτίου με τους ναύλους να ακολουθούν πτωτική πορεία.
Η εβδομάδα που προηγήθηκε (01-05/08) είδε τον δείκτη BCI να καταγράφει πτώση 32,2% στις 1.411, τον BPI να υποχωρεί κατά 4,1% στις 1.967 και τον BSI να αγγίζει τις 1.700 μονάδες σημειώνοντας πτώση 13,7% έναντι της 30ης εβδομάδας.
Στα Capesizes οι ναύλοι υποχώρησαν κάτω από τα $15.000 στα trades του 5TC. Για ταξίδια από τη Βραζιλία στην Κίνα στη διαδρομή C3 οι δείκτες υποχώρησαν κατά $3,839/τόνο στα $22,11/τόνο. Στον Βόρειο Ατλαντικό οι ναύλοι επίσης υποχώρησαν αλλά με πιο «ήπιο» ρυθμό.
Παρόμοια αρνητική εικόνα και στα Ultramaxes/Supramaxes. Σημαντική μείωση καταγράφηκε στην Ασία με ένα πλοίο χωρητικότητας 58.000 dwt από την Κίνα στην Ευρώπη να ναυλώνεται για $19.000/ημέρα. Παράλληλα πλοίο χωρητικότητας 60.000 dwt για τη μεταφορά σιτηρών από την Ιαπωνία στον Αραβικό Κόλπο μέσω Αυστραλίας ναυλώθηκε για $19.000/ημέρα.
Περαιτέρω απώλειες σημείωσαν τα Handysizes την περασμένη εβδομάδα και μάλιστα οι κατά μέσο ναύλοι στα routes του 7TC κινούνται στα χαμηλότερα επίπεδα από τις αρχές Φεβρουαρίου περίπου στα $19.000/ημέρα.
Η αβεβαιότητα στην αγορά συγκρατεί σε χαμηλά επίπεδα το αγοραστικό ενδιαφέρον με τις αξίες των πλοίων στη δευτερογενή αγορά να μειώνονται. Αναλυτές πάντως δεν φαίνονται να ανησυχούν για την πτώση στους ναύλους δεδομένου ότι δεν έχουν επηρεαστεί σημαντικά τα fundamentals της αγοράς. Η ενεργειακή κρίση έχει ωθήσει πολλές χώρες να σπεύσουν να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα αποθέματα άνθρακα νωρίτερα συγκριτικά με άλλα χρόνια και ως εκ τούτου η ζήτηση ακολουθεί την κατιούσα. Την ίδια ώρα σημαντικός σκόπελος για τη ζήτηση αποτελεί ο πολύπαθος κλάδος του real estate στην Κίνα σε συνδυασμό βέβαια με τον πληθωρισμό και τη «ραθυμία» της οικονομικής δραστηριότητας.
Πηγή: Baltic Exchange, [xclusiv] S&P Report 8th August, 2022
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Άνοδο, συγκριτικά με το 2023, κατέγραψε ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που χάθηκαν στη θάλασσα πέρσι, σύμφωνα με δεδομένα από την ετήσια έκθεση του World…
Τις απευθείας πτήσεις της από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΔΑ) στην πόλη Τσενγκτού μέσω Κωνσταντινούπολης, τέσσερις φορές την εβδομάδα, ξεκίνησε η Sichuan Airlines. Η…
Υπέρτιτλος: Ραγδαία άνοδος των εισαγωγών ντίζελ της Ευρώπης και «χαμόγελα» για τα product tankers Καθώς η ζήτηση για ενέργεια στην Ευρώπη εντείνεται κατά τους…
Το μεγαλύτερο ταμείο της Νορβηγίας, το KLP, ανακοίνωσε ότι δεν θα συνεργάζεται πλέον με δύο εταιρείες που πωλούν εξοπλισμό στον ισραηλινό στρατό, καθώς αυτός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ