
Στις 25 Μαρτίου 1964 έλαβε χώρα η καθέλκυση και ταυτόχρονη παράδοση του bulk carrier «Γλαύκη» από τα ναυπηγεία Chantiers de l’Atlantique στο Saint-Nazaire της Γαλλίας, για λογαριασμό του Οίκου Ανδρεάδη. O καθηγητής Στρατής Ανδρεάδης υπήρξε μια προσωπικότητα με σημαντική επιρροή στα ελληνικά ναυτιλιακά δρώμενα του περασμένου αιώνα αλλά και στην εγχώρια τραπεζική και επιχειρηματική πραγματικότητα. Εκτός από τη διαχείριση των επιχειρήσεών του σε ξηρά και θάλασσα, υπήρξε ιδιαίτερα ενεργός στη συλλογική εκπροσώπηση των συμφερόντων της ελληνικής πλοιοκτησίας, διατελώντας αντιπρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών από το 1950 έως το 1960, έτος κατά το οποίο εξελέγη πρόεδρος, αξίωμα που υπηρέτησε μέχρι το 1975.
Κατά τη δεκαετία του 1960, ο Οίκος Ανδρεάδη θα προχωρούσε σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ναυπηγήσεων, το οποίο θα βοηθούσε τον Ανδρεάδη να φτάσει να διαχειρίζεται 18 πλοία, χωρητικότητας 600.000 dwt, μέχρι το 1970. Παρότι είναι ιδιαίτερα γνωστές οι ναυπηγήσεις του στην Ιαπωνία εκείνη την περίοδο, η καθέλκυση του «Γλαύκη» έρχεται να φωτίσει και τις επενδύσεις του στην ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία. Τα Ναυτικά Χρονικά, πάντοτε στην πρώτη γραμμή του ναυτιλιακού ρεπορτάζ, κάλυψαν το γεγονός στο τεύχος της 1ης Μαΐου 1964 σε ημισέλιδο αφιέρωμα.
Σε ό,τι αφορά τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, το «Γλαύκη» διέθετε χωρητικότητα 22.600 dwt, ολικό μήκος 178,20 μ. και πλάτος 22,78 μ. Κινούνταν χάρη στις μηχανές Burmeister & Wain 9.000 ίππων ‒κατασκευής των ναυπηγείων‒, οι οποίες πρόσφεραν υπηρεσιακή ταχύτητα, σε έμφορτη κατάσταση, 15,5 κόμβων.
Το νεότευκτο bulk carrier του Οίκου Ανδρεάδη αποτελούσε αδελφό πλοίο άλλων επτά, που θα ναυπηγούνταν για λογαριασμό Ελλήνων εφοπλιστών, και ο πρώτος του πλους θα είχε κατεύθυνση τη Νέα Ορλεάνη, απ’ όπου θα παραλάμβανε φορτίο σιτηρών.
Σύμφωνα με τα Ναυτικά Χρονικά, στην τελετή καθέλκυσης ήταν παρόντες ο καθηγητής Στρατής Ανδρεάδης και οι δύο υιοί του, Αλέξανδρος και Γεώργιος. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλούν τα λόγια του καθηγητή Ανδρεάδη κατά τη διάρκεια εορταστικού γεύματος, που παρατέθηκε στο πλαίσιο της καθέλκυσης. Ο Στρατής Ανδρεάδης δήλωσε ότι ήταν ιδιαίτερα ευτυχής που το «Γλαύκη» ναυπηγήθηκε στα γαλλικά ναυπηγεία του Ατλαντικού, «διότι η Γαλλία είναι η δευτέρα μου πατρίς, η πνευματική μου πατρίς», έχοντας σπουδάσει νομικά στο Παρίσι. Ταυτόχρονα έκανε λόγο για τη ναυτιλιακή κληρονομιά της οικογένειάς του ‒«Η οικογένειά μου ζει εις την θάλασσαν και από την θάλασσαν από 140 ετών. Δίπλωμα πλοιάρχου υπάρχει εις την οικογένειαν από τεσσάρων γενεών»‒, τονίζοντας επίσης ότι από τις πολλές ιδιότητες και επιχειρηματικές του ενασχολήσεις προτιμά αυτήν του «ναυτικού και του νομικού».
Αναφορικά με την εντυπωσιακή επέκταση του Οίκου Ανδρεάδη, είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του διευθυντή των ναυπηγείων, Jean Pinczon, ο οποίος σημείωσε κατά τη δική του ομιλία ότι με την παραλαβή του νεότευκτου θα προσέθετε στη χωρητικότητα του στόλου του (500.000 τόνων) ποσοστό της τάξεως του 4%. Θα ολοκλήρωνε την ομιλία του απευθυνόμενος στον Στρατή Ανδρεάδη: «Γνωρίζω, κ. καθηγητά, ότι η Γλαύκη ήταν θυγατέρα του Ποσειδώνος και της Αμφιτρίτης, γονέων μιας πολυαρίθμου οικογενείας, ελπίζομεν όθεν να κατασκευάσωμεν εις τα ναυπηγεία ταύτα και άλλα μέλη της καταγωγής του Ποσειδώνος».
Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την καθέλκυση του «Γλαύκη» εδώ.
Η ψηφιοποίηση του αρχείου των τευχών από το 1931 έως το 1983 είναι μια ευγενική χορηγία του Ιδρύματος Ευγενίδου, στη μνήμη της Μαριάνθης Σίμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ