Λαμπρό το μέλλον των κινεζικών ναυπηγείων

Λαμπρό το μέλλον των κινεζικών ναυπηγείων

84
Λαμπρό το μέλλον των κινεζικών ναυπηγείων

Θετικές διαφαίνονται οι προοπτικές της κινεζικής ναυπηγικής βιομηχανίας, καθώς η κατασκευαστική δραστηριότητα έχει αρχίσει να καταγράφει εκ νέου άνοδο και η πορεία των τελευταίων ετών προκαλεί αισιοδοξία.

Σύμφωνα με έκθεση της Clarksons, οι παραδόσεις των κινεζικών ναυπηγείων διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο στα 11,6 εκατ. CGT ετησίως μεταξύ του 2016 και του 2020, ενώ το 2021 κατέγραψαν άνοδο και έφτασαν τα 13,7 εκατ. CGT.

Την ίδια ώρα, παρότι η Κίνα έχει «κτίσει» το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα στις ναυπηγήσεις bulk carriers, τα κινεζικά ναυπηγεία πλέον κατασκευάζουν μεγαλύτερη ποικιλία πλοίων. Από τα πλοία που παραδόθηκαν το 2021, το 39% ήταν bulk carriers, ενώ το 21% και το 17% ήταν tankers και containerships αντίστοιχα.

Όπως σημειώνει η Clarksons, εντός του 2022, η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία βρέθηκε υπό επιμένουσα πίεση, καθώς η πολιτική του Πεκίνου ενάντια στην Covid-19 περιόρισε τις παραδόσεις πλοίων αλλά και την πορεία των projects ναυπήγησης.

Ωστόσο, η δραστηριότητα καταγράφει εκ νέου άνοδο στα κινεζικά ναυπηγεία, και οι παραδόσεις αναμένεται να καταγράψουν μόλις 8% ετήσια πτώση τον Ιούνιο. Μάλιστα, εντός του β’ εξαμήνου του 2022, οι παραδόσεις θα κυμανθούν σε ισχυρότερους ρυθμούς. Βάσει αυτού, οι παραδόσεις πλοίων το 2022 εκτιμώνται στα 11,9 εκατ. CGT.

Τέλος, το μέλλον φαντάζει λαμπρό για την κινεζική ναυπηγική βιομηχανία, με τις εκτιμώμενες παραδόσεις για το 2023 να ανέρχονται σε 14,2 εκατ. CGT.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.