Οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων σε βουτιά 23 ετών

Οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων σε βουτιά 23 ετών

145
Οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων σε βουτιά 23 ετών

Κατά το χρονικό διάστημα 1996-2021, οι χαμηλότερες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων που σημειώθηκαν σε επίπεδο εξαμήνου ήταν το 1999, όταν και άγγιξαν τα 3 εκατ. dwt, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της BIMCO. Ωστόσο, αυτόν τον χαμηλό αριθμό ξεπέρασε το α’ εξάμηνο του 2022, με μόλις 1,6 εκατ.dwt να έχουν παραγγελθεί. Συνεπώς, ο λόγος παραγγελιών προς τον γενικό στόλο για crude και product tankers έφτασε το 5,1%, στη χαμηλότερη τιμή από το 1996.

Ειδικότερα, το α’ εξάμηνο του 2022 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για μόλις 23 δεξαμενόπλοια (4 crude και 19 product), πτώση που οφείλεται στις υψηλότατες τιμές ναυπήγησης από το 2008 και στην αύξηση του κόστους σε ποσοστό μεταξύ 25% και 42% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2020. Επιπλέον, η αβεβαιότητα σχετικά με την επιλογή των κατάλληλων ναυτιλιακών καυσίμων ενδέχεται να αποθάρρυνε τους πλοιοκτήτες για νέες παραγγελίες, ενώ σύμφωνα με τον Chief Shipping Analyst της BIMCO, Niels Rasmussen, εάν δεν υπάρξουν νέες παραγγελίες, ο στόλος των δεξαμενόπλοιων θα μειωθεί ακόμα περισσότερο.

Επιπρόσθετα, ο Niels Rasmussen επισήμανε πως το 7% των crude και product tankers είναι τουλάχιστον 20 ετών, ενώ το 21% έχει ηλικία 15 έως 19 έτη. Με δεδομένα τα παραπάνω, οι διαλύσεις θα κινηθούν στο 3% της χωρητικότητας και πιθανώς θα ξεπεράσουν τις παραγγελίες.

Τέλος, σε βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, οι προοπτικές είναι ευνοϊκές για τις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων, καθώς η ζήτηση ακόμη δεν έχει επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα μετά την πανδημία και το ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο θα δώσει ώθηση στα τονομίλια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.