
Η EMSA και το ισπανικό Υπουργείο Μεταφορών, Κινητικότητας και Αστικής Ατζέντας συνεργάζονται στο πλαίσιο μιας νέας πρωτοβουλίας για την παρακολούθηση των επιπέδων της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλείται από τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου και οξειδίων του θείου που παράγουν τα πλοία που περνούν το στενό του Γιβραλτάρ.
Η μέτρηση των εκπομπών θα γίνεται με τη χρήση ενός μη επανδρωμένου τηλεκατευθυνόμενου ελικοπτέρου (RPAS) που θα διαχειρίζεται η Nordic Unmanned, το οποίο θα είναι εξοπλισμένο με ειδικό αισθητήρα της εταιρείας Explicit. Ο αισθητήρας θα αναλύει τα δείγματα των καυσαερίων που θα συλλέγονται από τα πλοία που περνούν από την περιοχή, υπολογίζοντας στη συνέχεια τα επίπεδα αζώτου και θείου. Σε περίπτωση που αυτά ξεπερνούν το όριο, το πλοίο θα επιθεωρείται στο επόμενο λιμάνι, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν έχει σημειωθεί κάποια παράβαση.
Εκτός από τη μέτρηση των επιπέδων των παραγόμενων εκπομπών, το drone θα χρησιμοποιηθεί επίσης και για άλλες επιχειρήσεις, όπως η ανίχνευση θαλάσσιας ρύπανσης, η καταστολή του λαθρεμπορίου και της παράνομης διακίνησης ανθρώπων, ο έλεγχος της αλιείας και η διαχείριση της θαλάσσιας κυκλοφορίας.
Η αξιοποίηση τεχνολογιών όπως τα drones για την παρακολούθηση των εκπομπών των πλοίων αναμένεται να αυξηθεί στο μέλλον, στο πλαίσιο και της πρόσφατης έγκρισης του ΙΜΟ για τη μετατροπή της Μεσογείου σε περιοχή ελέγχου εκπομπών (ECA) από το 2025.
Φωτό: www.emsa.europa.eu
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Έναν ισχυρό ενεργειακό πόλο, με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα και δυναμική επέκταση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δημιουργούν οι Όμιλοι Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ