
Η Κίνα είδε τον ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας της να κατακρημνίζεται το δεύτερο τρίμηνο σε μόλις 0,4%, καθώς τα περιοριστικά μέτρα για την ανάσχεση της πανδημίας του νέου κορονοϊού και η κρίση στον τομέα των ακινήτων κατάφεραν βαρύ πλήγμα στη δραστηριότητα, σύμφωνα με επίσημα δεδομένα που δόθηκαν στη δημοσιότητα πρόσφατα.
Αν και αντιμετωπίζονται γενικά με επιφύλαξη, τα κυβερνητικά στοιχεία για την πορεία του ΑΕΠ της Κίνας παρακολουθούνται πάντοτε στενά, με δεδομένο το βάρος της στην παγκόσμια οικονομία.
Η επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας ήταν γενικά αναμενόμενη, αν και ομάδα αναλυτών που ερωτήθηκε σχετικά από το Γαλλικό Πρακτορείο εκτιμούσε πως θα ήταν πολύ πιο μετριασμένη (ότι η ανάπτυξη θα μειωνόταν στο 1,6%).
Σημειώνεται ότι από το 2020, το Πεκίνο εφαρμόζει πολιτική «μηδέν κρουσμάτων» του νέου κορονοϊού, που συνίσταται στην επιβολή στοχευμένων lockdowns, στις μαζικές εξετάσεις, στην επιβολή καραντίνας σε όσους έχουν μολυνθεί και στην απαγόρευση μετακινήσεων.
Την άνοιξη, η κινεζική οικονομική πρωτεύουσα, η Σαγκάη, τέθηκε σε περιορισμό για δύο μήνες, καθώς εκδηλώθηκε εκεί η χειρότερη επιδημική έξαρση των τελευταίων δύο ετών. Παρόμοιος αποκλεισμός επιβλήθηκε για ένα διάστημα στο Πεκίνο, πρωτεύουσα και καρδιά της πολιτικής εξουσίας.
Τα μέτρα αυτά κατάφεραν όμως βαρύ πλήγμα στην οικονομία, καθώς πολλές επιχειρήσεις, εργοστάσια και καταστήματα αναγκάστηκαν να διακόψουν τη δραστηριότητα και οι αλυσίδες εφοδιασμού πιέστηκαν πολύ.
Η επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας καταγράφεται σε ευαίσθητη από πολιτική σκοπιά χρονιά για την Κίνα καθώς -αν δεν συμβεί κατακλυσμός- ο Σι Τζινπίνγκ αναμένεται να επανεκλεγεί στην ηγεσία του Κομμουνιστικού Κόμματος και στην προεδρία το φθινόπωρο.
Το 2021 ο ασιατικός γίγαντας, που βγήκε από το πρώτο κύμα της πανδημίας, κατέγραψε ανάπτυξη 8,1% του ΑΕΠ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Νέες απαιτήσεις με αποδέκτη τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους προμηθευτές jet fuel θα επιβάλλει η Τουρκία προκειμένου να ενισχυθεί η υιοθέτηση βιώσιμων…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών ανακατατάξεων, οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές για τις αγορές πετρελαίου μοιάζουν θολές. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson…
Στην ανακάλυψη ενός γιγαντιαίου κοιτάσματος πετρελαίου προέβη πρόσφατα o νορβηγικός κολοσσός Equinor. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Equinor ανακάλυψε ένα νέο κοίτασμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ