
Αντιπροσωπίες των ενόπλων δυνάμεων της Ρωσίας, της Ουκρανίας και της Τουρκίας συναντώνται σήμερα Τετάρτη 13 Ιουλίου με αξιωματούχους του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών στην Κωνσταντινούπολη, στο πλαίσιο των συνομιλιών για την ενδεχόμενη επανέναρξη των εξαγωγών ουκρανικών σιτηρών από το μεγάλο λιμάνι της Οδησσού, στη Μαύρη Θάλασσα, την ώρα που η παγκόσμια επισιτιστική κρίση χειροτερεύει.
Η Τουρκία, που ανέλαβε μεσολαβητικό ρόλο, σε συντονισμό με τον ΟΗΕ, προσπαθεί να συμβάλει στην επίτευξη συμφωνίας καθώς η ρωσική στρατιωτική εισβολή στην ουκρανική επικράτεια απογείωσε τις τιμές των σιτηρών, του μαγειρικού λαδιού, των καυσίμων, των λιπασμάτων.
«Δουλεύουμε σκληρά, αλλά μένει ακόμη πολύς δρόμος να διανυθεί», τόνισε χθες ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, ο Αντόνιο Γκουτέρες. «Πολλοί απλά μιλούν γι’ αυτό. Εμείς προτιμάμε να προσπαθήσουμε να το καταφέρουμε», πρόσθεσε.
Διπλωμάτες εξηγούν ότι το σχέδιο υπό συζήτηση προβλέπει ότι ουκρανικά πλοία θα οδηγούν bulk carriers εντός και εκτός των λιμένων που έχουν ναρκοθετηθεί· η Ρωσία θα κηρύσσει κατάπαυση του πυρός για τη μετακίνηση των πλοίων· και ότι η Τουρκία -με την υποστήριξη των Ηνωμένων Εθνών- θα επιθεωρεί τα φορτηγά, ώστε να καθησυχαστούν οι ρωσικές ανησυχίες για τη λαθραία μεταφορά όπλων.
Η Ουκρανία εξάλλου ανέφερε πως οι εξαγωγές σιτηρών αυξάνονται παρά τον αποκλεισμό των λιμανιών της στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς ορισμένα πλοία της κινούνται πλέον μέσω Δούναβη.
Τόσο η Ουκρανία, όσο και η Ρωσία είναι μείζονες προμηθευτές σιτηρών σε διεθνές επίπεδο. Η Ρωσία είναι επίσης στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης ως προς τις εξαγωγές λιπασμάτων, ενώ η Ουκρανία είναι σημαντική παραγωγός καλαμποκιού και ηλιελαίου.
Η ρωσική εισβολή και ο ναυτικός αποκλεισμός στη Μαύρη Θάλασσα ουσιαστικά ανέστειλαν τις εξαγωγές, έχουν αποκλείσει δεκάδες πλοία και σημαντικές ποσότητες σιτηρών στην Οδησσό.
Η προσεχής σοδειά διατρέχει επίσης κίνδυνο, καθώς η Ουκρανία έχει έλλειψη αποθηκευτικών χώρων λόγω της διακοπής των εξαγωγών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ