
Οι επικείμενοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί του IMO, που αναμένεται να τεθούν σε ισχύ από το 2023, ενδέχεται να προκαλέσουν νέους πονοκεφάλους για την οικονομική ευημερία των ναυτιλιακών εταιρειών. Από την αρχή του επόμενου έτους, όλα τα πλοία θα υπόκεινται σε έλεγχο βάσει των εκπομπών τους, με στόχο τη σταδιακή μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Στο πλαίσιο αυτό, οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν τρεις βασικές επιλογές. Η πρώτη είναι η ανανέωση των στόλων τους με πλοία χαμηλότερου ανθρακικού αποτυπώματος. Το γεγονός ότι επί του παρόντος επικρατεί αβεβαιότητα αναφορικά με τα καύσιμα του μέλλοντος, σε συνάρτηση με τον χρόνο που απαιτείται για τη ναυπήγηση ενός πλοίου, καθιστά την εν λόγω επιλογή λιγότερο δημοφιλή.
Η δεύτερη επιλογή είναι η μετασκευή πλοίων ώστε να χρησιμοποιούν τεχνολογίες που μειώνουν τις εκπομπές, όμως το κόστος μιας τέτοιας μετασκευής είναι υψηλό και ίσως μη βιώσιμο οικονομικά για πλοία μεγαλύτερης ηλικίας, δεδομένου του κύκλου ζωής ενός πλοίου.
Η πιο εφικτή λύση φαίνεται να είναι η τρίτη επιλογή, δηλαδή η μείωση των ταχυτήτων ενός πλοίου. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, επικαλούμενο δηλώσεις κύκλων της αγοράς, μια πτώση της τάξεως του 10% στην ταχύτητα ενός πλοίου οδηγεί σε περίπου 30% μείωση των εκπομπών άνθρακα.
Εφόσον τα πλοία μειώσουν ταχύτητα, η προσφορά πλοίων θα υποστεί «πλασματική» μείωση. Δηλαδή, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός πλοίων δεν θα μειωθεί, θα μειωθούν τα πλοία που είναι διαθέσιμα ανά πάσα χρονική στιγμή για ναύλωση.
Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις επιμένουσες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εφοδιαστικές αλυσίδες, ενδέχεται να αποτελέσει τροχοπέδη για την ανάκαμψη των οικονομιών. Άλλωστε, επί του παρόντος, το παγκόσμιο εμπόριο έρχεται αντιμέτωπο με πληθώρα προκλήσεων, όπως η συμφόρηση στους παγκόσμιους λιμένες αλλά και διακοπές εργασιών σε λιμένες λόγω των lockdowns.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ