Ναυλαγορές: Ο απολογισμός του α’ εξαμήνου

Ναυλαγορές: Ο απολογισμός του α’ εξαμήνου

258
Ναυλαγορές: Ο απολογισμός του α’ εξαμήνου

Σε ιδιαίτερα ανοδικά επίπεδα κινήθηκαν οι ναυλαγορές το α’ εξάμηνο του 2022, όπως προκύπτει από πρόσφατο report της Clarksons.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο σχετικός δείκτης ClarkSea, ο οποίος λαμβάνει υπόψη τους ημερήσιους ναύλους των bulkers, των tankers, των containerships και των gas carriers, κατά μέσο όρο ήταν στα $38.844/ημέρα, αυξημένος κατά 7% σε σχέση με το β’ εξάμηνο του 2021 και κατά 157% συγκριτικά με τον μέσο όρο δεκαετίας.

Αναφορικά με τα containerships, οι ναύλοι κινήθηκαν σε παρεμφερή επίπεδα συγκριτικά με το β’ εξάμηνο του 2021 και τα charter earnings διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο στα $85.731/ημέρα, σύμφωνα με τα δεδομένα της Clarksons. Oι βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις περιλαμβάνουν αύξηση του στόλου κατά 8%, επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας και χαλάρωση της συμφόρησης.

Στα bulkers, τα earnings μειώθηκαν το α’ εξάμηνο στα $24.440/ημέρα συγκριτικά με τα $32.519/ημέρα το β’ εξάμηνο του 2021. Ωστόσο, παρά την πτώση, ήταν τα δεύτερα υψηλότερα σε επίπεδο εξαμήνου από το 2008.

Ιδιαίτερα ισχυρή ήταν η ναυλαγορά των product tankers το εν λόγω χρονικό διάστημα, ωστόσο στα μεγαλύτερα μεγέθη (VLCC) η εικόνα ήταν διαφορετική και συνεχίστηκε η καθοδική πορεία του 2021. Η αύξηση της προσφοράς πετρελαίου και οι μεταβολές στα trade patterns θα δώσουν ώθηση στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου εκτιμά η Clarksons.

Στα LNG carriers κατεγράφησαν διαφορετικά πρόσημα ανάμεσα στους ναύλους μικρής και μεγάλης διάρκειας. Οι short-term ναύλοι για ένα LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. ήταν στα $48.885/ημέρα, σημειώνοντας πτώση 29% συγκριτικά με τον μέσο όρο δεκαετίας. Δεδομένης της σημαντικότητας του LNG στο παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα τα επόμενα έτη, οι προοπτικές είναι θετικές για τον κλάδο.

Φωτό: The Cloudy Poet/ Unspash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.