Η ναυτιλία στο κρίσιμο σταυροδρόμι της απανθρακοποίησης

Η ναυτιλία στο κρίσιμο σταυροδρόμι της απανθρακοποίησης

91
Η ναυτιλία στο κρίσιμο σταυροδρόμι της απανθρακοποίησης

Όπως οι λοιποί κλάδοι της παγκόσμιας οικονομίας, έτσι και η ναυτιλία λαμβάνει πρωτοβουλίες και μέτρα για την εδραίωση ενός πράσινου μοντέλου λειτουργίας με τον πιο οικονομικό και αποδοτικό τρόπο. Ωστόσο, η εναλλαγή από ορυκτά σε οικονομικά και φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα είναι μια διαδικασία πολύπλοκη.

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Intermodal, ένας πρωταρχικός παράγοντας για τη λειτουργία ενός πλοίου είναι οι τιμές των καυσίμων, καθώς αντιπροσωπεύουν το 47% του λειτουργικού κόστους ενός πλοίου. Όπως είναι γνωστό, για να συνεχίσουν τα πλοία να λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα μικρού κόστους πρέπει να είναι εξοπλισμένα με scrubbers. Μέχρι στιγμής το 2022 το ποσοστό αυτών των πλοίων ανέρχεται στο 4,26% του συνολικού στόλου, δηλαδή 4.845 πλοία.

Εντούτοις, όσον αφορά τα βιώσιμα καύσιμα, η Intermodal αναφέρει ότι η μοναδική λύση μέχρι στιγμής είναι το LNG, με το ποσοστό των πλοίων που καταναλώνουν εξ ολοκλήρου αυτό το καύσιμο να ανέρχεται σε 0,74%. Όσον αφορά τη μεθανόλη, την αμμωνία και τα βιοκαύσιμα, είναι αρκετά μικρά τα ποσοστά των πλοίων που τα χρησιμοποιούν. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τα δεδομένα της Intermodal, 56 πλοία είναι methanol fueled.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.