
Θετικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στην Κίνα για τις ναυλαγορές των πλοίων μεταφοράς υγρών φορτίων.
Η άρση των περιοριστικών μέτρων εδώ και έναν μήνα έχει πυροδοτήσει τη βιομηχανική παραγωγή, ενώ την ίδια ώρα υψηλή εμφανίζεται και η ζήτηση από τα εγχώρια διυλιστήρια, με τις κινεζικές εισαγωγές να έχουν πάρει την ανιούσα. Σύμφωνα με πρόσφατο report της Xclusiv Shipbrokers, η Κίνα δεν αποτελεί τον μόνο παράγοντα στήριξης της αγοράς των tankers, καθώς και η Ινδία έχει αυξήσει κατά 18% τις διά θαλάσσης εισαγωγές πετρελαίου της, εκμεταλλευόμενη κυρίως τις μειωμένες τιμές του ρωσικού πετρελαίου. Η Ινδία, παράλληλα, αυξάνει τις εισαγωγές βενζίνης και το πρώτο μισό του Ιουλίου η εν λόγω αύξηση θα αγγίξει τα 37.000 βαρέλια/ημέρα (υψηλά 8 μηνών), σύμφωνα με εκτιμήσεις. Κύκλοι της αγοράς, από την άλλη, βλέπουν αύξηση σε επίπεδα ρεκόρ των αμερικανικών εξαγωγών πετρελαίου από τον Κόλπο του Μεξικού.
Ενώ η ζήτηση για πετρέλαιο και πετρελαϊκά παράγωγα αυξάνεται και οι τιμές τους δημιουργούν πληθωριστικές πιέσεις στις παγκόσμιες οικονομίες, ο OPEC και οι σύμμαχοί του αποφάσισαν να παραμείνουν πιστοί στο πλάνο παραγωγής τους και για τον Αύγουστο. Αναλυτές υποστηρίζουν ότι, από τις 23 χώρες του OPEC και των συμμάχων του, μόνο η Σαουδική Αραβία και τα ΗΑΕ θα μπορούσαν να αυξήσουν την παραγωγή σε επίπεδα που να μπορούν να καλύψουν το κενό της Ρωσίας αλλά και να αντιμετωπιστούν ζητήματα στην παραγωγή του Εκουαδόρ, της Λιβύης και του Καζακστάν.
Σε κάθε περίπτωση, η Xclusiv σημειώνει ότι η αγορά των δεξαμενόπλοιων επωφελείται από την όλη κατάσταση. Οι νέες γραμμές που έχουν δημιουργηθεί μετά τις κυρώσεις στη Ρωσία έχουν αυξήσει τα τονομίλια και άρα τη ζήτηση για δεξαμενόπλοια. Οι αυξανόμενες εξαγωγές από τον Κόλπο του Μεξικού και η αύξηση των φορτίων που παρατηρήθηκε στη Μέση Ανατολή μετά το άνοιγμα της Κίνας ωθούν προς τα επάνω και σε υγιή επίπεδα τους ναύλους των VLCCs.
Οι δείκτες για τις ναυλαγορές των clean και dirty καταγράφουν κέρδη 12% τον τελευταίο μήνα και οι επικρατούσες συνθήκες δημιουργούν αισιοδοξία για μια συνέχιση του ανοδικού τέμπο των ναύλων των δεξαμενόπλοιων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Ο κύριος και η κυρία Λασκαρίδη επέλεξαν να τιμήσουν αυτή τη σπουδαία προσφορά σας με ένα συμβολικό δώρο, την κατασκευή ενός ειδικού ρολογιού ελληνικής…
Το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «KASTOS» παρέλαβε πρόσφατα η Oceangold Tankers, επικεφαλής της οποίας είναι ο κ. Γιάννης Δράγνης. Συγκεκριμένα, βάσει ανακοίνωσης του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε χθες Δευτέρα την απόφασή του για επιβολή δασμών τουλάχιστον 25% στις εισαγωγές από αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένων της…
Η Ambrey, ανακοίνωσε σήμερα ότι περιήλθε σε γνώση της οπτικό υλικό το οποίο επιβεβαιώνει πως έχουν υποστεί ζημιές οι αποβάθρες στο λιμάνι στη Χοντάιντα,…
Η Capital-Executive Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία νηολόγησης του bulk carrier M/V «ARISTOMENIS» (Φ/Γ “ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ”) στο ελληνικό νηολόγιο. Το M/V «ARISTOMENIS»…
Η Hellenic Seaplanes προσθαλασσώθηκε στο λιμάνι του Βόλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στις θαλάσσιες αερομεταφορές. Το υδροπλάνο της εταιρείας προσέγγισε την κεντρική προβλήτα μπροστά…
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ