
Θετικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στην Κίνα για τις ναυλαγορές των πλοίων μεταφοράς υγρών φορτίων.
Η άρση των περιοριστικών μέτρων εδώ και έναν μήνα έχει πυροδοτήσει τη βιομηχανική παραγωγή, ενώ την ίδια ώρα υψηλή εμφανίζεται και η ζήτηση από τα εγχώρια διυλιστήρια, με τις κινεζικές εισαγωγές να έχουν πάρει την ανιούσα. Σύμφωνα με πρόσφατο report της Xclusiv Shipbrokers, η Κίνα δεν αποτελεί τον μόνο παράγοντα στήριξης της αγοράς των tankers, καθώς και η Ινδία έχει αυξήσει κατά 18% τις διά θαλάσσης εισαγωγές πετρελαίου της, εκμεταλλευόμενη κυρίως τις μειωμένες τιμές του ρωσικού πετρελαίου. Η Ινδία, παράλληλα, αυξάνει τις εισαγωγές βενζίνης και το πρώτο μισό του Ιουλίου η εν λόγω αύξηση θα αγγίξει τα 37.000 βαρέλια/ημέρα (υψηλά 8 μηνών), σύμφωνα με εκτιμήσεις. Κύκλοι της αγοράς, από την άλλη, βλέπουν αύξηση σε επίπεδα ρεκόρ των αμερικανικών εξαγωγών πετρελαίου από τον Κόλπο του Μεξικού.
Ενώ η ζήτηση για πετρέλαιο και πετρελαϊκά παράγωγα αυξάνεται και οι τιμές τους δημιουργούν πληθωριστικές πιέσεις στις παγκόσμιες οικονομίες, ο OPEC και οι σύμμαχοί του αποφάσισαν να παραμείνουν πιστοί στο πλάνο παραγωγής τους και για τον Αύγουστο. Αναλυτές υποστηρίζουν ότι, από τις 23 χώρες του OPEC και των συμμάχων του, μόνο η Σαουδική Αραβία και τα ΗΑΕ θα μπορούσαν να αυξήσουν την παραγωγή σε επίπεδα που να μπορούν να καλύψουν το κενό της Ρωσίας αλλά και να αντιμετωπιστούν ζητήματα στην παραγωγή του Εκουαδόρ, της Λιβύης και του Καζακστάν.
Σε κάθε περίπτωση, η Xclusiv σημειώνει ότι η αγορά των δεξαμενόπλοιων επωφελείται από την όλη κατάσταση. Οι νέες γραμμές που έχουν δημιουργηθεί μετά τις κυρώσεις στη Ρωσία έχουν αυξήσει τα τονομίλια και άρα τη ζήτηση για δεξαμενόπλοια. Οι αυξανόμενες εξαγωγές από τον Κόλπο του Μεξικού και η αύξηση των φορτίων που παρατηρήθηκε στη Μέση Ανατολή μετά το άνοιγμα της Κίνας ωθούν προς τα επάνω και σε υγιή επίπεδα τους ναύλους των VLCCs.
Οι δείκτες για τις ναυλαγορές των clean και dirty καταγράφουν κέρδη 12% τον τελευταίο μήνα και οι επικρατούσες συνθήκες δημιουργούν αισιοδοξία για μια συνέχιση του ανοδικού τέμπο των ναύλων των δεξαμενόπλοιων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ