
Η αμερικανική πολυεθνική ExxonMobil υπέγραψε μνημόνιο συμφωνίας (MoU) με τις εταιρείες Grieg Edge, North Ammonia και GreenH, προκειμένου να μελετήσουν από κοινού τις δυνατότητες παραγωγής και διάθεσης στην αγορά πράσινου υδρογόνου και αμμωνίας ως εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλών εκπομπών, μέσω του τερματικού σταθμού Slagen της ExxonMobil στη Νορβηγία.
Η μελέτη θα εξετάσει τις δυνατότητες του εν λόγω τερματικού σταθμού να παράγει έως και 20.000 μετρικούς τόνους πράσινου υδρογόνου και να διανέμει έως και 100.000 μετρικούς τόνους πράσινης αμμωνίας ετησίως. Η παραγωγή του υδρογόνου θα γίνεται μέσω ηλεκτρόλυσης του νερού, αξιοποιώντας υδροηλεκτρική ενέργεια, από την οποία τροφοδοτείται ο σταθμός.
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας προβλέπει ότι το υδρογόνο θα καλύπτει το 10% των παγκόσμιων ενεργειακών αναγκών έως το 2050, κατέχοντας σημαντικό ρόλο στην επίτευξη του στόχου των μηδενικών καθαρών ανθρακικών εκπομπών. Η νορβηγική κυβέρνηση έχει δημοσιεύσει έναν χάρτη πορείας για το υδρογόνο, ο οποίος περιλαμβάνει τη δημιουργία κόμβων παροχής καυσίμου υδρογόνου κατά μήκος των ακτών της Νορβηγίας. Ο τερματικός σταθμός Slagen βρίσκεται στην είσοδο του Oslofjord, από όπου περνούν περισσότερα από 10.000 πλοία ετησίως, προσφέροντας τη δυνατότητα εφοδιασμού των πλοίων με καύσιμο υδρογόνο απευθείας από τη μονάδα παραγωγής του.
Η ExxonMobil επικεντρώνεται στην εμπορευματοποίηση τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών και υποστηρίζει τις περιβαλλοντικές φιλοδοξίες της κοινωνίας, αξιοποιώντας τις δεξιότητες, τις γνώσεις και το μέγεθός της ως εταιρεία. Εκτός από την αξιολόγηση των δυνατοτήτων της αμμωνίας και του υδρογόνου ως εναλλακτικών καυσίμων, η ExxonMobil επιδιώκει την πραγματοποίηση στρατηγικών επενδύσεων σε τεχνολογίες δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα και σε βιοκαύσιμα, προκειμένου να συμβάλει στην απανθρακοποίηση κλάδων της παγκόσμιας οικονομίας που παραδοσιακά βασίζονται στη χρήση ορυκτών καυσίμων. Τέλος, η εταιρεία σχεδιάζει την κατασκευή μιας από τις μεγαλύτερες μονάδες παραγωγής υδρογόνου της Βόρειας Αμερικής, στο Μπέιταουν του Τέξας, ενώ παράλληλα εξετάζει και τη δυνατότητα κατασκευής μιας ακόμα παρόμοιας μονάδας στο Σαουθάμπτον του Ηνωμένου Βασιλείου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ