Νότια Κορέα: Οι επιπτώσεις της απεργίας των οδηγών φορτηγών για την οικονομία

Νότια Κορέα: Οι επιπτώσεις της απεργίας των οδηγών φορτηγών για την οικονομία

54
Νότια Κορέα: Οι επιπτώσεις της απεργίας των οδηγών φορτηγών για την οικονομία

Οι βιομηχανίες της Νότιας Κορέας –μεταξύ αυτών οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι βιομηχανίες χάλυβα, πετροχημικών και τσιμέντων– έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ζημίες ύψους περίπου 1,6 τρισεκ. γουόν (1,24 δισεκ. δολαρίων), λόγω της απεργίας των οδηγών φορτηγών.

Σύμφωνα με το νοτιοκορεατικό υπουργείο Βιομηχανίας, η εκτίμηση για το 1,6 τρισεκ. γουόν αφορά ζημίες στην παραγωγή, τις αποστολές και τις εξαγωγές προϊόντων.

Οι εταιρίες πετροχημικών της χώρας, ακολουθώντας το παράδειγμα των αυτοκινητοβιομηχανιών και χαλυβουργιών, περιόρισαν τις παραγωγικές δραστηριότητες τους λόγω της αύξησης των αποθεμάτων τους, καθώς τα προβλήματα στις μεταφορές λόγω της απεργίας των οδηγών φορτηγών λαμβάνουν μεγαλύτερες διαστάσεις στη Νότια Κορέα, χώρα-«υπερδύναμη» της μεταποίησης στην Ασία.

Οι οδηγοί φορτηγών πραγματοποίησαν απεργία που σε διάρκεια ξεπέρασε την μία εβδομάδα, διαμαρτυρόμενοι κατά της αύξησης των τιμών των καυσίμων και ζητώντας εγγυήσεις για την καταβολή ελάχιστου μισθού. Το πέρας της απεργίας επήλθε την Τετάρτη 15 Ιουνίου, αφότου το αρμόδιο υπουργείο και οι οδηγοί φορτηγών ήρθαν σε συμφωνία.

Σε κάθε περίπτωση, οι κινητοποιήσεις προκάλεσαν παράλυση στα λιμάνια και τους εμπορευματικούς τερματικούς σταθμούς στη Νότια Κορέα –κορυφαίο προμηθευτή αυτοκινήτων, μπαταριών, ημιαγωγών, «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων και οικιακών ηλεκτρονικών– ασκώντας περαιτέρω πιέσεις στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, που είχαν ήδη διαταραχθεί λόγω των περιορισμών της Κίνας για την αντιμετώπιση της Covid-19 καθώς και εξαιτίας της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φωτό: Jeon Heon-Kyun/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.